Fondat în urmă cu zece ani de Tudor şi Angela Ţiboc, Quickmobile a devenit, în prezent, unul dintre cei mai mari retaileri IT&C. Succesul este explicat de către Tudor Ţiboc prin oferta variată de produse, dar şi parteneriatele încheiate, de-a lungul timpului, cu distribuitori din alte ţări. „Încă de la începutul business-ului am considerat că este important să realizăm parteneriate solide cu principalii jucători din domeniul tech-telecom, motiv pentru care, în ultimii zece ani am participat la fiecare târg de tehnologie din Europa, America, Asia și Orientul Mijlociu. Acest lucru ne-a permis să creștem odată cu industria de profil și să consolidăm relațiile cu alți distribuitori internaționali, dar și cu producătorii“, explică Ţiboc.
Grupul Quickmobile aduce în premieră pe piaţa locală gadgeturi şi telefoane în cel mai scurt timp de la lansarea internaţională. „Am înțeles rapid că piața locală nu face neapărat obiectul marilor producători internaționali, cel puțin nu în primul val al lansărilor de dispozitive, motiv pentru care am decis că pe segmentul de telefoane și tablete să nu devenim distribuitori oficiali, decizie care ne-ar fi limitat considerabil în ceea ce privește disponibilitatea produselor. Astfel, în momentul în care apare un nou model pe piața internațională, colaborăm cu distribuitori oficiali din țările aflate în primul val al lansării și, astfel, reușim să corelăm piața locală cu cea internațională, la diferențe de maxim 2-3 zile“, afirmă Ţiboc. Anul trecut, compania a vândut 4.000 de telefoane iPhone, iar, pentru acest an, estimează un total de 5.000 de unități, dintre care peste 1.000 de telefoane vor fi iPhone 6s și 6s Plus, disponibile deja la precomandă pe site. „Coșul mediu de cumpărături pe site-ul QuickMobile este, în prezent, de 210-220 de euro“, declară Ţiboc.
Grupul QuickMobile a înregistrat, în primul semestru, vânzări de 15 milioane de euro şi profit de peste 400.000 euro. La finalul anului, Ţiboc estimează o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, cu cinci milioane mai mult faţă de 2014. „Foarte important pentru noi este, însă, focusul pe creșterea profitului, și nu pe creșterea cifrei de afaceri, deoarece considerăm că principalul indicator al sănătății unui business constă în profit, și nu în rulaj“, spune Ţiboc.
Compania caută să se extindă în Europa şi este în căutarea unui partener internaţional. „Căutăm un partener care să asigure o și mai mare deschidere către surse de finanțare pentru creșterea afacerii. În România, cel mai greu aspect pentru dezvoltarea unui business este accesul la surse de finanțare care, din păcate, sunt prea puține, – băncile locale preferând să finanțeze, mai degrabă, activitățile publice decât pe cele private -, și prea scumpe. Odată cu lansarea magazinului internațional QuickMobileShop.com vom livra în toate statele din cadrul Uniunii Europene,“ precizează Ţiboc.
Cinci milioane de euro pentru Black Friday
Pentru Black Friday compania a început pregătirile încă din luna iulie. „Am pregătit o interfață specială, care asigură achiziția printr-un singur click, iar, până la evenimentul din noiembrie, vom testa în fiecare weekend noua interfață, pentru a ne asigura că funcționează perfect de Black Friday. De asemenea, pentru perioada octombrie – decembrie, am decis să dublăm capacitatea serverelor. În ceea ce privește estimările, depinde de foarte mulți factori, însă noi ne pregătim cu stocuri în valoare de peste cinci milioane de euro“, a declarat Ţiboc. QuickMobile a înregistrat anul trecut trei milioane de vizitatori, nivel pe care, în acest an, l-a atins la sfârșitul lunii august. Pentru tot anul, directorul general al companiei estimează un trafic în creștere cu până la 50%, ceea ce înseamnă un trafic mediu lunar de aproximativ 400.000 de vizitatori, aproximativ cât înregistrează și un mall de dimensiuni mari, din România.
„Este important de precizat că acest trafic lunar, de 400.000 de vizitatori, în cazul evenimentelor de shopping precum lansarea iPhone 6s sau Black Friday, îl înregistrăm într-o perioadă de doar 2-3 zile“, spune Ţiboc.
Quickmobile are, în prezent,12 magazine fizice în Baia Mare, București, Cluj Napoca, Iaşi, Timișoara și Sighetu Marmației. Pentru retailer, lucrează 130 de persoane. Din grup mai fac parte Sole Luxury Boutique, magazinul internațional de produse fashion și înfrumusețare, și platforma locală de crowdfunding, Sprijina.ro.