Autostrada Ploiești – Brașov a fost declarată obiectiv stategic de interes național. Autoritățile mai au nevoie de o lege prin care constructorul să poată fi desemnat rapid, dar documentul nu are toate avizele.
Este necesară o lege prin care constructorul să poată fi desemnat prin licitaţie mai rapid. Ministerul Transportului susţine că are un proiect, dar documentul are nevoie de mai multe avize şi durează.
Potrivit lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, se așteaptă avizele de la ANAP, de la Ministerul Finanţelor.
„Sunt mai multe entităţi care trebuie să le avizeze. Am avut o problemă cu domnul Tudorel Toader, fostul ministru al Justiţiei, care mi-a dat vreo 17 pagini de observaţii.”, a declarat Cuc, conform stirileprotv.
La rândul său, Constantin Isac, președinte UNTTR, a susținut că acesta este un nou pretext de a amâna încă o dată.
„Şi nu reglementările în zona achiziţiilor să fie problema, ci mai degrabă o alta, pe care o putem intui: lipsa banilor.”, a comentat acesta.
Răzvan Cuc nu a știut să menționeze când va fi gata legea care va permite desemnarea constructorului autostrăzii. Problema este că studiile de fezabilitate pentru autostradă nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. În schimb, autorităţile se laudă cu o bucată de 6,3 kilometri de autostrada intre Râşnov şi Cristian care însă nu va reuşi să rezvolve problema traficului aglomerat spre munte de pe DN1.
Mihai Nica, coordonator proiect, a menționat că se dorește a fi finalizată undeva pe la sfârşitul anului viitor, înainte de iarna viitoare.
Potrivit sursei citate, nici cealaltă autostradă, care trece peste munţi, Sibiu – Piteşti nu are deocamdată un constructor şi rămâne doar pe hârtie.