În urma acestei decizii, litoralul românesc va rămâne fără câteva zeci de mii de turişti nemţi şi scandinavi. „Decât o prezenţă regretabilă, mai bine o absenţă notabilă“, comentează Ciprian Popescu, directorul agenţiei de turism Danubius din Constanţa, din acţiunile căreia TUI a cumpărat un pachet de 70% în urmă cu cinci ani. Starea precară a infrastructurii, lipsa hotelurilor de calitate, în general, şi a celor „all inclusive“, în special, şi serviciile proaste, cumulate cu preţurile ridicate din staţiuni i-au determinat pe cei de la TUI să nu mai includă litoralul în cataloagele lor cu oferte pentru vara 2007. La aceste motive se adaugă şi concurenţa externă mult mai atractivă din punct de vedere al raportului calitate-preţ.

„Statul nu ajută cu nimic să vină turişti străini în România. Nu avem o campanie de imagine externă pentru România, ca destinaţie turistică, aşa cum are Bulgaria, de exemplu, al cărei litoral este plin de străini“, susţine Popescu. El mai spune că, după modelul TUI, şi al doilea turoperator german, Neckerman, care aducea anual pe Litotal peste 15.000 de turişti străini, a decis ca anul viitor să evite România ca destinaţie turistică.
Cei mai afectaţi vor fi hotelierii care au investit în unităţi de calitate şi care primeau aproape în totalitate turişti străini. Dumitru Becşenescu, proprietarul complexului Riu Fantasy Beach din Mamaia, spune că, dacă anul trecut, la această dată, cele două hoteluri erau contractate în proporţie de 100% de către turiştii străini, care veneau prin TUI, acum sunt contractate doar câteva zeci de procente din capacitatea de cazare.