Pe data de 16 octombrie a avut loc Masa Rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator”, organizată de Capital și Infofinanciar. Acest eveniment a reunit lideri ai lumii de business care se mândresc cu proiecte sustenabile și inițiative verzi. Astfel, Tulia Cășvean, Director de Comunicare Corporativă Transavia, a prezentat viziunea companiei în legătură cu sustenabilitatea în cadrul evenimentului.
Inițiative sustenabile
Transavia este cea mai mare companie din domeniul avicol din România. De asemenea, aceasta ocupă la nivel național titlul de lider al pieței cărnii de pui. În jur de 30% din producția companiei ajunge la export. Potrivit reprezentantului Transavia, sustenabilitatea nu este o noutate pentru acest business. Principiile sustenabile se pot vedea în modelul de afaceri și prin strategia „de la bob la furculiță”.
„Sustenabilitatea nu este o noutate pentru noi. Facem acest lucru de foarte mult timp prin modelul nostru de business, de la bob la furculiță. Este o strategie pe care am creionat-o cu mult înainte ca inițiativele Comisiei Europene să fie populare. Dacă pentru unii sustenabilitatea este de fapt o tehnică de comunicare sau de marketing, pentru noi face parte cu adevărat din afacere. Dacă nu suntem sustenabili, nu putem avea continuitate în business. Suntem într-un domeniu în care nu putem să avem întreruperi. Lucrăm cu viață, există niște cicluri foarte clare. Din acest motiv investim și avem grijă în tot ceea ce facem” a declarat Tulia Cășvean, Director de Comunicare Corporativă Transavia.
Investiții de milioane de euro în energie verde
Energia verde este un punct de interes pentru companie. Motiv pentru care, Transavia a realizat investiții de peste 35 de milioane de euro în panouri fotovoltaice montate la toate punctele de lucru din ferme. Acestea asigură 100% din necesarul de energie pe întreg lanțul de producție.
„Practic, suntem independenți atunci când soarele ne permite 100% și în rest suntem prosumatori, când producem mai mult ajunge și în sistem. Scopul este de a controla cât mai bine costurile pentru că sustenabilitatea merge mână în mână cu profitabilitatea” a explicat Tulia Cășvean.
Mulți dintre consumatorii români afirmă că produsele sustenabile sunt mult prea scumpe. Reprezentantul Transavia a explicat că investițiile în diferite proiecte de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului ajung să se vadă în prețul final. Totuși, acest cost este unul mic de plătit pentru un viitor mai bun.
„Trebuie să faci un efort suplimentar pentru a respecta toate standardele și este nevoie de o investiție enormă, care până să se amortizeze, va fi reflectată în preț. Totuși, este un preț foarte mic pe care cu toții îl plătim pentru un viitor care ne interesează. Este important să avem aer curat, să avem resurse ale solului, să avem o mâncare de calitate, de încredere. Responsabilitatea nu ține doar mediu. Pentru noi, responsabilitatea socială, pe lângă grija față de angajați și comunități, înseamnă să furnizăm produse sigure” a spus reprezentantul companiei.