Grupul Tungal, cu activităţi în domeniul construcţiilor, pregăteşte o majorare de capital pe final de an. Decizia va fi adoptată numai în condiţiile în care va reuşi să încheie un contract mare, în valoare de circa 40-50 mil. euro.
Grupul, care reuneşte nouă firme, trece printr-o perioadă dificilă, după ce în 2009 a asistat la o scădere de 60% a cifrei de afaceri până la nivelul de 20 mil. euro.
„Lucrările de metrou şi cele civile nu merg şi aici vorbesc de lucrări mari. Începând din această lună aplicăm o nouă strategie concentrată pe lucrări de infrastructură. Încercăm o majorare de capital, dar ea trebuie legată de cel puţin o investiţie majoră de 40-50 de mil. euro, care să ne ofere o stabilitate pe cel puţin cinci ani“, a declarat pentru Capital Dan Ţapu, vicepreşedintele grupului.
Statul ar trebui să dea startul
În condiţiile în care compania are în prezent lucrări lunare în valoare de 1,5 mil. euro, Dan Ţapu nu este convins că va reuşi să încheie anul cu afaceri de 15 mil. euro. Tungal are probleme mari şi în recuperarea creanţelor, în valoare de 3,5 mil. euro, care provin în principal de la firme intrate în insolvenţă.
„Avem de recuperat 3,5 mil. euro, însă majoritatea sunt de la firme intrate în insolvenţă. Probabil trebuie să ne luăm gândul de la ei. Problema nu este Tungal Metrou, ci România. Semnalul de a da drumul la investiţii ar trebui să vină de la stat, pentru că e cel mai puternic jucător. Noi promovăm de vre-o jumătate de an Parteneriatul Public-Privat care ar putea însemna o revigorare a sectorului“, a explicat vicepreşedintele Tungal.
Compania a început şi două proiecte imobiliare, pe terenuri pe care le avea în proprietate, însă acestea au fost oprite din cauza crizei. Reprezentantul Tungal nu crede că lucrările vor fi reluate mai devreme de a doua jumătate a anului viitor.
Tungal Metrou, cea mai importantă companie din grup, fosta Antrepriza Exploatare Lucrări Construcţii Subterane (AELCS), a construit 485 de kilometri de tunele pentru metrou în Capitală.