Când ești pasionat de automobile și unul dintre cei mai faimoși producători de vehicule premium îți propune un test cu întreaga sa gamă de vehicule sport dezvoltată de divizia M GmbH, este imposibil să refuzi. Dacă adaugi un calcul sumar care îți relevă faptul că puterea însumată a celor opt modele propuse pentru test ajunge la nu mai puțin de 4.335 CP, adrenalina te cuprinde brusc și abia aștepți să strunești herghelia nebună de sub capota unor modele precum M3, M5, M6, și X6M.

Împărțiți în grupuri, 150 de clienți de seamă ai mărcii bavareze și jurnaliști au avut bucuria de a testa aproape tot ceea ce are mai sportiv BMW în acest moment. Ședința tehnică susținută de Claudiu David, singurul instructor român cu experiență internațională BMW Driving Experience, a precedat ceea ce avea să devină un eveniment greu de uitat. Atât la probele de sprint, cât și la cele de stabilitate și frânare, cavaleria bavareză a făcut multe inimi să suspine, căutând absurd în minte o modalitate prin care și-ar putea permite măcar unul dintre „armăsarii“ focoși dezlănțuiți pe pista aeroportului Băneasa din București.
Fără îndoială, cele mai multe priviri invidioase au fost atrase de cel mai nou exponent al familiei M, noul M6 Gran Turismo. Catalogat drept cel mai rapid model cu patru uși al mărcii bavareze, vehiculul dotat cu un motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo produce 560 CP care îl propulsează de la 0 la 100 km/h în numai 4,2 secunde. Pachetul tehnologic include două turbocompresoare twin-scroll, galerie de evacuare în cross pentru cele două rânduri de cilindri, injecţie directă pe benzină, gestiune variabilă a supapelor şi control variabil continuu al axului cu came. Propulsorul de 4.395 cmc are vârful curbei de cuplu la 680 Nm, fiind atins pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 5.750 rpm, în timp ce puterea maximă este dezvoltată între 6.000 şi 7.000 rpm. Deși detaliile tehnice menționează o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h, dotarea cu pachetul opţional M Driver urcă limitarea la 305 km/h.

Transferul puterii se realizează prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte şi Drivelogic. Sistemul electronic de gestiune a transmisiei asigură selecţia vitezei corecte pentru tracţiune optimă. De asemenea, conducătorul are la dispoziţie funcţia Launch Control pentru acceleraţie maximă, Low Speed Assistance pentru un plus de confort şi funcţia Auto Start-Stop pentru îmbunătăţirea eficienţei. Tehnologia şasiului a fost dezvoltată astfel încât potenţialul sportiv al automobilului să aibă ca rezultat performanţe greu de estimat. Asemenea punţii spate integrale, suspensia faţă cu braţ dublu are o cinematică specifică şi componente realizate din aluminiu forjat. Suporturile şasiului, care folosesc panouri mari, asigură un transfer egal al forţelor dinamice prin caroserie. Standard, BMW M6 Gran Coupé dispune de versiunea M a sistemului de control dinamic al amortizoarelor şi direcţie asistată mecanic şi cu raport variabil, cu funcţie M Servotronic. Ca alternativă la sistemul standard de frânare, modelul poate fi comandat şi cu frâne M din carbon şi ceramică. Acestea asigură o mai mare rezistenţă la căldură şi la uzură, precum şi o masă redusă.
În timpul testului, noul model BMW, al cărui preț fără TVA este de 114.400 euro, a arătat că în aproape orice situație deține atât rezerve de putere, cât și echilibrul necesar pentru a gestiona fără emoții momentele în care până și șoferul este convins că va pierde aderența.
(Articol preluat din revista Capital care a apărut pe 1 iulie 2013)