Zborul cu avionul este cel mai sigur mijloc de transport inventat până acum, însă mulţi oameni se tem să călătorească cu avionul, iar printre motive se numără şi turbulenţele.
Turbulenţele în timpul zborului cu avionul sunt la fel de obişnuite ca denivelările asfaltului atunci când mergem cu maşina. Acestea nu sunt periculoase şi nu vor doborî niciodată un avion, spun specialişti, ci doar vor face călătoria mai stresantă.
Experţii susţin că aeronavele sunt proiectate pentru a suporta un nivel impresionant de tensiune. În acest sens, avioanele sunt construite în aşa fel încât componentele lor să aibă o marjă de siguranţă ridicată, pentru a rezista chiar şi unor turbulenţe foarte severe.
Aripile unui avion sunt proiectate să reziste la o sarcină de 1,5 ori mai mare decât cea pe care o întâmpină, de obicei, în timpul zborului. Această capacitate este testată, în mod normal, în laboratoare, unde vârfurile aripilor sunt flexate până la un unghi de 90 de grade. Flexarea şi îndoirea aripilor sunt două caracteristici proiectate încă de la început, fiindcă în cazul în care aripile ar fi rigide, ele s-ar rupe mult mai uşor. În acest mod sunt gândiţi şi zgârie-norii.
Piloţilor nu le vine să creadă că sunt atat de mulţi oameni carora le e frică de turbulenţe. E practic imposibil ca o turbulentă să provoace un accident. Nu evităm turbulenţele fiindcă ne temem că vom pierde o aripă din cauza lor, ci fiindă sunt enervante. Adeseori, locul în care se simt cele mai puţine turbulenţe este deasupra aripii sau în apropierea ei. Vei fi zdruncinat cel mai tare dacă stai în spate. Avionul e ca un balansoar. Dacă eşti la mijloc, te mişti mai puţin.
SURSA: descopera.ro, erd.ro