”Cererea pentru destinaţii din Turcia se diversifică. Alături de Antalya, revin în preferinţele turiştilor destinaţii precum Bodrum, Fethye, Marmaris şi Kusadasî, atât pentru pachete charter, cât şi pentru pachete pentru individuali cu transport propriu. Turcia va rămâne principala destinaţie externă pentru turiştii români în 2016, ceea ce se vede în continuare şi în cifrele Eximtur, care indică o creştere de peste 5%, în condiţiile în care Turcia a fost pentru noi principala destinaţie externă şi în anul 2015. În 2016, destinaţiile din Grecia se vor vinde mult mai repede. Trendul de creştere cu 10% va putea să fie chiar depăşit, dacă vom reuşi să convingem turiştii să îşi facă rezervări cât mai din timp”, a explicat Lucia Morariu, citată de Agerpres. O creştere deosebită se înregistrează pentru pachete turistice tip croazieră, dar şi pentru destinaţii exotice diverse, iar trendul indică un mare interes în anul 2016 pentru acest tip de produse. Cele mai mari cereri au fost înregistrate în ultima perioadă pentru Republica Dominicană, care oferă soluţii deosebite de confort şi un raport excelent calitate-preţ pentru hoteluri de lux.

”Destinaţiile din România sunt cele mai căutate în perioada de early-booking. Am înregistrat creşteri de peste 50% pentru serviciile turistice în staţiunile de pe Litoralul Mării Negre şi de peste 80% pentru celelalte destinaţii autohtone, îndeosebi pentru zona staţiunilor balneare şi complexele turistice din staţiuni cu centre spa sau pentru hotelurile care au propriile centre spa. Destinaţiile externe au crescut cu peste 15% faţă de anul 2015”, a precizat Lucia Morariu, potrivit aceleiași surse.

Mamaia şi Năvodari rămân primele în preferinţele turiştilor, dar sunt creşteri importante de vânzări şi pentru staţiuni precum Eforie Nord şi Venus sau Neptun. Se vând foarte bine unităţile care oferă servicii all inclusive şi, în general, acelea care au un grad mai ridicat de confort, 3 stele superior, 4 şi 5 stele.

”În Eforie Nord, în Venus şi în Saturn avem o colaborare extinsă cu trei complexe care oferă servicii all inclusive şi care ne-au adus deja creşteri de vânzări de peste 20% la acest tip de produse. Ceea ce am observat şi în cazul destinaţiilor de litoral este că acestea s-au vândut mult mai din timp, mult mai mult la early booking. Am depăşit, la Eximtur, deja un milion de euro vânzări pentru litoral 2016 şi avem perioade la anumite hoteluri unde ne străduim să suplimentăm locurile alocate deoarece le-am epuizat”, a mai spus Lucia Morariu, citată de Agerpres. Produsele tip city-break organizate de compania de călătorii din Cluj, vacanţe în capitale şi oraşe importante ale lumii, păstrează un trend consolidat de creştere de peste 15%, bazat şi pe soluţiile online de comparare a preţurilor. Insulele spaniole – Mallorca, Insulele Canare, Ibiza – reprezintă o oportunitate de creştere a vânzărilor, apreciază oficialul ANAT. Produsele turistice sunt de calitate deosebită şi se oferă pe piaţă în număr destul de mare.