BCR, BRD, UniCredit Ţiriac Bank, Raiffeisen Bank şi Financiara, în calitate de acţionari RomCard, au anunţat vânzarea integrală a companiei către Provus Services Provider. Cele cinci companii deţineau fiecare 20% din RomCard. Valoarea tranzacţiei nu a fost anunţată. „Sinergia dintre Provus şi RomCard îmbinată cu experienţa complementară şi know-how-ul echipelor manageriale ale ambelor companii în domeniul emiterii, personalizării cardurilor, administrării serviciilor
BCR, BRD, UniCredit Ţiriac Bank, Raiffeisen Bank şi Financiara, în calitate de acţionari RomCard, au anunţat vânzarea integrală a companiei către Provus Services Provider.
Cele cinci companii deţineau fiecare 20% din RomCard. Valoarea tranzacţiei nu a fost anunţată.
„Sinergia dintre Provus şi RomCard îmbinată cu experienţa complementară şi know-how-ul echipelor manageriale ale ambelor companii în domeniul emiterii, personalizării cardurilor, administrării serviciilor ATM şi POS, procesării tranzacţiilor, e-commerce şi m-commerce, va da posibilitatea noii entităţi să furnizeze o serie completă de servicii prin intermediul unui pachet integrat pentru clienţii din România şi din afara ţării”, a declarat într-un comunicat directorul general al Provus, I. Cem Yenigul.
Provus administrează peste 1.500 terminale ATM, 4.500 terminale POS, 2,8 milioane carduri şi 3,5 milioane tranzacţii lunar.
Deloitte şi Reff & Asociatii au acordat asistenţă financiară şi juridică vânzătorilor, în timp ce compania Provus a fost asistată de Badea Clifford Chance.
Firma RomCard a fost înfiinţată în anul 1994, fiind primul centru de procesare carduri din România. A început ca un centru de procesare interbancar pentru 5 bănci româneşti (chiar băncile acţionare): Banca Comercială Română, Banca Română de Comerţ Exterior, Banca Română pentru Dezvoltare, Banca Agricola şi Banca Ion-Ţiriac. Începând cu anul 2000, pe fondul modificărilor din sectorul bancar, structura acţionariatului s-a modificat, acţionari fiind: Banca Comercială Română, Banca Română pentru Dezvoltare, Raiffeisen Bank, UniCredit Ţiriac Bank şi Financiara SA.
În perioada 2006-2009, societatea a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de circa 22%, de la 3,1 milioane lei în 2006, la 5,62 milioane lei în 2009, principalii indicatori ai performanţei financiare înregistrand valori importante în 2009: rata rentabilitaţii financiare a fost de 40,82%, iar rata rentabilităţii economice de 34,18%.
SURSA: Deloitte