"În calitate de touroperator, fără a mai aștepta modificări legislative care să impună majorarea sumei asigurate (…), NOVA Travel a semnat cu unul dintre cei mai importanţi asigurători din România o poliță de 150.000 dolari", a declarat Miki Lech, director general Nova Travel.

Mai mult, noua poliță de asigurare încheiată în luna aprilie 2017 (cu Nr. 8109105A / 12.04.2017) prevede explicit faptul că, în improbabilul caz al unei insolvenţe, asiguraţi nu sunt doar turiştii care au achiziţionat direct pachete şi care sunt extrem de puţini, Nova nevânzând direct, ci şi turiştii care au achiziţionat prin detailişti, respectiv prin agenţiile partenere ale Nova Travel.

În plus, contractele de mandat pe care compania le încheie cu partenerii săi prevăd explicit preluarea integrală a responsabilităţii faţă de clienţii finali de către touroperator.

"Toate aceste demersuri vin ca o garanţie în plus a siguranţei şi încrederii de care trebuie să beneficieze agenţiile partenere, cât şi turiştii, beneficiarii finali. Am iniţiat acest demers, urmărind să mărim valoarea poliţiei de asigurare de la nivelul standard de 50.000 USD la 150.000 USD şi am reuşit şi ca urmare a încrederii acordate de asigurator prin prisma bonităţii financiare a grupului din care facem parte", a declarat si Dragoş Anastasiu (foto), Preşedintele Grupului Euolines.

Legislația nu asigură protecția suficientă a turiștilor

Inițiativa vine în contextul în care legislația din România privind protecția turiștilor este în continuare insuficientă. În pofida diverselor încercări și propuneri legate în mare parte de necesitatea implementării Directivei Europene pentru Pachete Turistice, limita de despăgubire per touroperator, în caz de insolvență, a rămas de doar 50.000 USD. Mai mult, în funcție de contractele între touroperator și detailist, de cele mai multe ori despăgubirea se poate acorda exclusiv clientului final, atunci când acesta a încheiat un contract direct cu touroperatorul asigurat și intrat în incapacitate de plată.