Potențialul pe care îl are România cu turismul este uriaș. Țara noastră are ”de toate”: mare, munte, balneo și Deltă dar, din păcate, nu știe să profite.
Estimările de 2 miliarde de euro pentru încasările din turism sunt foarte mici prin comparației cu alte țări din regiune. Ce ar trebui făcut?
Să definim clar un ”brand turistic”.
Subiect intens dezbătut în ultimii ani, brandul turistic, a fost deseori confundat cu brandul de țară. România are de lucrat în ambele sensuri, rezolvarea acestei probleme fiind una dintre soluțiile sigure pentru creșterea numărului de turiști străini.
Să existe un ”fond privat de garantare” prin care turiștii să poată fi despăgubiți.
Turiștii care își plătesc vacanțele nu ar trebui să se confrunte cu nicio problemă din cauza insolvențelor unor agenții de turism. Un fond special de garantare i-ar putea ajuta să-și recupereze toți banii.
Să rezolvăm problema crizei de personal.
De foarte mulți ani, turismul trece printr-o lipsă acută de forţă de muncă. Statisticile arată că hotelurile funcționează cu 70% din necesarul de personal, în principal din cauza unei legislaţii a muncii învechite.
Să creăm școli și cursuri de meserii în domeniul turismului.
Grecii, turcii sau bulgarii pot oferi tot atâtea lecții despre ”cum să te comporți la locul de muncă”. Școlile ar trebui să aibă clase speciale în care să învățăm ”lecția ospitalității”.
Să transformăm stațiunile balneare în comorile de altădată.
Alături de Deltă, stațiunile balneare pot deveni locuri unice în Europa. Din păcate, sumele necesare pentru investiții sunt uriașe, foarte multe proiecte fiind abandonate în ultimii ani.
CITIȚI ȘI:
Ce trebuie să facă noul guvern pentru a scoate România din primitivism
Comunicații: Internet în toată țara
Sectorul energetic are nevoie de o reformă din temelii
Sistemul de sănătate este "bolnav"
2017, anul deschiderii a cel pu'in 160 km de autostradă
Sistemul de educație suferă "mut"