Deşi ţara lor e vizitată de peste un milion de români anual, probabil naţionalitatea ce contribuie cel mai mult la PIB-ul local, bulgarii nu dau o ceapă degerată pe turistul mioritic. Anual, ministerul turismului, asociaţiile de turism şi chiar marile staţiuni bulgare investesc zeci de milioane de euro în promovare în Germania , Rusia sau aiurea. Aţi văzut multe reclame cu Bulgaria în media românească? Singura promovare vine de la agenţiile de turism româneşti cu oferte bulgăreşti în portofoliu şi se face cumva tot pe banii turiştilor români. Trendul pare a fi că „ruminski” vin oricum, de ce sa ne mai batem capul cu ei?
Aproape nicăieri, de la semnele de circulaţie şi până la meniurile din restaurante, nu găseşti o iotă în româneşte. Rusă, germană şi engleză, astea sunt limbile folosite, deşi un turist din cinci este român. Vi se pare că e doar o chestie de orgoliu? Încercaţi atunci să cumpăraţi un medicament de la farmacie sau să explicaţi unui taximetrist o destinaţie oarecare. Sau negociaţi cu un poliţist şpaga ca să nu primiţi amendă pentru nepurtatul centurii de siguranţă.
Cel puţin în cazul hotelierilor, omiterea cu totul a chestiilor româneşti este aiurea, mai ales că pentru alte naţionalităţi par să facă eforturi. De exemplu, ruşii. În aproape orice all-inclusiv meniul este făcut după gusturi ruseşti. Dacă este un singur rus într-un hotel, managementul bagă imediat blini (un fel de clătite) la bucătărie. Peştele marinat cu ceapă, gustarea preferată a ruşilor, nu lipseşte nici la micul dejun. La fel arpacaşul şi pâinea dulce.
Până şi presa bulgară are ceva cu românii. Niciodată nu găsesc în ştirile despre turism, menţionări despre români. Vai, ce mulţi ruşi vin în Bulgaria, cât de importanţi sunt nemţii pentru turism, etc. Anul acesta se vor da ruşilor 300.000 de vize pentru Bulgaria, adică mai puţin de trei ori decât românii, însă presa îi ia doar pe ei în calcul.
Poate că toate micile neatenţii sunt o reacţie la ceea ce credem noi despre bulgari, la concurenţa pe care codaşele UE şi-o fac aproape fără rost. Poate că e o strategie de a afunda litoralul românesc şi mai adânc, în beneficiul celui bulgăresc. Una peste alta, noi obişnuim să râdem de ei, iar ei ne execută la buzunare fără să le facă deloc plăcere.
Turismul bulgar nu iubeşte românii
30 august 2011, 00:59
Ultima modificare în 30 august 2011, 03:59
Bulgarii vor scoate anul acesta 2,7 miliarde de euro din turism, bani cheltuiţi de aproape şase milioane de turişti străini. Cifrele sunt în creştere faţă de anii precedenţi şi una dintre explicaţii o reprezintă şi românii care au fost anul acesta în vacanţă în Bulgaria. Nu vorbesc neapărat de numărul mare de turişti români sau despre sumele pe care le cheltuie în industria turismului bulgară. Turiştii români sunt, de departe, cei mai „ieftini” turişti pentru bulgari.
Etichete:
Publicat in categoriile: Editoriale
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Editoriale
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Unde ne sunt investitorii flămânzi și nebuni?
- O nouă recesiune poate fi evitată
- România ca Polonia?
- Paradigmele se schimbă: Educația nu aduce bani
- Noua Ordine Mondială, cauză sau efect al crizei economice?
- Câinele de casă al democraţiei
- Zarurile nu au fost aruncate!
- Ciobanul Becali şi oile Romsilva
- O revenire care se simte ca o criză
- Noua piaţă imobiliară