Turismul din China a revenit la nivelurile de dinainte de COVID-19

China

SURSA FOTO: Dreamstime

Numărul călătoriilor interne în China au crescut cu peste două treimi față de aceeași perioadă a anului trecut, arată cele mai recente data guvernamentale.

Potrivit datelor guvernamentale publicate de către China în  miercuri, călătoriile interne au crescut cu peste două treimi față de anul trecut în timpul vacanței de 1 Mai, indicând o revenire a turismului chinezesc la nivelurile de dinainte de COVID-19. Această veste oferă un impuls foarte necesar celei de-a doua economii din lume.

În cazul în care redresarea din sectorul serviciilor continuă, aceasta ar putea atenua îngrijorările legate de posibila încetinire a redresării economice post-pandemice a Chinei. Acest lucru este cu atât mai important cu cât piața imobiliară a țării rămâne slabă, vastul sector manufacturier se luptă, iar exporturile continuă să se confrunte cu perspective nefavorabile.

Ministerul Culturii și Turismului a raportat pe site-ul său că, în timpul vacanței de cinci zile care a început sâmbătă, chinezii dornici de călătorii au efectuat 274 de milioane de călătorii interne, marcând o creștere de 70,8% față de anul precedent și o creștere de 19% față de 2019.

Turiștii chinezi au cheltuit peste 21 de miliarde de dolari

Turiștii chinezi au cheltuit 148 de miliarde de yuani (21 de miliarde de dolari) în timpul călătoriilor lor, ceea ce reprezintă o creștere de 128,9% față de anul precedent și o sumă similară cu cea cheltuită în 2019. Aceste cifre din vacanța de 1 Mai din acest an, care este primul sezon de călătorie fără restricții legate de pandemie, sunt monitorizate îndeaproape ca un indicator al bunăstării economice a Chinei.

Datele oficiale publicate duminică au arătat că, deși sectorul neproductiv din China a înregistrat o creștere în aprilie, aceasta a fost într-un ritm mai lent decât în martie.

„Datele solide privind turismul de vacanță, împreună cu indicele PMI al serviciilor din aprilie, încă solid, sunt de bun augur pentru consumul și redresarea serviciilor în lunile următoare, în pofida încetinirii ritmului de creștere a producției”, a scris Goldman Sachs într-o notă.

„Acest lucru adaugă, de asemenea, convingere la prognoza noastră de creștere a PIB-ului în 2023, peste consens (6,0%)”.

Goldman Sachs a declarat că următoarea fază a redresării consumului în China se va baza pe creșterea veniturilor și pe o mai mare încredere a consumatorilor, ceea ce va duce la un model de redresare mai sustenabil.

Accelerarea redresării Chinei va avea un impact pozitiv asupra companiilor

Între timp, managerul de active Vontobel și-a exprimat optimismul cu privire la accelerarea redresării Chinei, care va avea un impact pozitiv asupra companiilor care se adresează consumatorilor interni în domeniul petrecerii timpului liber și al comerțului electronic, precum și asupra afacerilor axate pe călătorii din întreaga Asie.

Televiziunea de stat a declarat joi că încasările brute totale din filme în timpul vacanței de 1 Mai din acest an au depășit 1,5 miliarde de yuani, fiind a treia cea mai mare încasare de 1 Mai din istoria cinematografiei chineze.

Potrivit agenției oficiale de știri Xinhua, creșterea numărului de călătorii în timpul vacanței din luna mai poate fi considerată un moment crucial pentru industria turismului din China.

Xinhua a mai relatat că Academia de Turism din China preconizează că anul acesta vor fi efectuate aproximativ 4,55 miliarde de călătorii turistice interne, ceea ce reprezintă o creștere de 73% față de 2022.