Enciclopedie pentru turismul intern. Piața a crescut cu 65% în 5 ani

În contextul în care piața de turism intern a crescut în ultimii cinci ani cu peste 65%, iar anul 2016 se încheie ca ”anul cu cea mai mare dezvoltare din ultimul deceniu”, la Târgul Național de Turism a fost lansată prima enciclopedie a turismului românesc în limba engleză: „The Big Book of Romanian Travel”.

Lansarea a fost susținută de reprezentanți din turismului românesc, printre care Octavian Bellu (ambasador al Turismului Românesc), Grigore Lese (ambasadorul Turismului Rural), Anca Nedea (președintele Autorității Naționale pentru Turism) și Corina Martin (Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării), iar inițiativa a aparținut touroperarorului Bibi Touring.

Enciclopedia are peste 700 de pagini despre toate destinațiile turistice din România, cu informații despre 1.000 de hoteluri, în 100 de staţiuni, pentru 10.000 de vacanţe. „Știu că cei mai multi turiști, în grupuri organizate, sunt japonezii și chinezii. Deci propun traducerea acestei enciclopedii și în limbile respective”, a spus Octavian Bellu.  

Anca Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism, a continuat: „Am sesizat la acest târg de turism, noi trenduri, valabile pentru industria de turism din România. Primul este faptul că toți am îmbrățișat conceptul de management integrat al destinațiilor, vrând să ne creștem destinațiile din România și să fim mândri de ele, iar al doilea trend este ca am învățat cu toții să facem competiție care duce la performanță. Este o competiție pozitivă pentru a crește piața turistică în general”.

The Big Book of Romanian Travel este un instrument foarte util atât pentru cultura generală a agentului de turism, cât şi pentru lucrul direct cu clienţii. Astfel, turiștii străini, dar și români, îşi vor putea planifica vacanţa, ”oriunde în România”, în cele opt regiuni turistice a căror faimă a depăşit de mult graniţele ţării: Delta Dunării, Litoralul Mării Negre, Valea Oltului, Valea Prahovei, Banat-Crişana, Transilvania-Maramureş, Moldova-Bucovina.

Târgul de Turism al României a început pe 17 noiembrie la Romexpo şi se va încheia duminică, 20 noiembrie. Evenimentul este organizat şi găzduit de Romexpo, bianual, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţionala a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC).