Cel mai puternic lovite au fost companiile aeriene, deci si activitatea de ticketing, care aducea bani frumosi agentiilor de turism. In primele noua luni din 2001, totalul vanzarilor de bilete de avion efectuate prin IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni) se ridica la 79.074.950 dolari, ceea ce inseamna 211.508 bilete de avion (la o medie de 350 dolari/ bilet). In medie, in 2001 s-au vandut 23.500 bilete pe luna. Estimand o scadere cu 20% a acestor vanzari in ultimele trei luni ale acestui an, ca urmare a atentatelor din SUA, rezulta ca se vor vinde cu 14.000 de bilete mai putin, deci pierderile se ridica la 5 milioane de dolari.
In ceea ce priveste turistii straini, pe primul semestru din 2001 numarul lor a fost cu 3,4% mai mic decat anul trecut. Incasarile Romaniei din turismul international s-au ridicat in 2000 la doar 252 milioane dolari, in medie 21 milioane dolari pe luna. Estimand o scadere cu 20% pe ultimele trei luni din 2001, Romania va pierde 12 milioane dolari. Ministrul Turismului, Dan Matei Agathon, crede insa in acest an incasarile se vor dubla.
Cat despre turismul intern, este singurul domeniu care se estimeaza ca va creste in acest an. Trebuie spus ca in primul semestru din 2001 s-au efectuat prin agentiile de turism 538.000 de excursii interne, de cinci ori mai mult decat anul trecut. Chiar daca tendinta va fi vizibila si in a doua jumatate a anului, „cifra de afaceri in lei a agentiilor de turism nu va creste in acest an decat cu 10-15%,” afirma Cornel Gaina, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Tinand cont de o inflatie de 30% si de faptul ca in prima jumatate a lui 2001 prin agentii s-au organizat 47.000 de excursii, adica de doua ori mai putine decat in primul semestru din 2000, practic, se poate spune ca multor agentii noul mileniu nu le-a adus nimic bun.