Tarifele în structurile de cazare de pe Valea Prahovei au scăzut semnificativ în acest an, faţă de nivelurile din 2008, însă, potrivit unui studiu realizat de CaptainGO, hotelierii nu vor să reducă preţurile suficient de mult cât să atragă clienţii. În hotelurile de cinci stele aflate în cea mai populară destinaţie de la munte din ţara noastră, turiştii au plătit pentru camerele rezervate direct la hotel, anul acesta, cu 21% mai puţin decât anul trecut. Pe segmentul de p
Tarifele în structurile de cazare de pe Valea Prahovei au scăzut semnificativ în acest an, faţă de nivelurile din 2008, însă, potrivit unui studiu realizat de CaptainGO, hotelierii nu vor să reducă preţurile suficient de mult cât să atragă clienţii.
În hotelurile de cinci stele aflate în cea mai populară destinaţie de la munte din ţara noastră, turiştii au plătit pentru camerele rezervate direct la hotel, anul acesta, cu 21% mai puţin decât anul trecut. Pe segmentul de patru stele scăderea a fost şi mai mare, de 23%, în timp ce structurile de cazare clasificate la 3 stele au redus tarifele mai puţin, cu 13%. La două stele a fost cea mai mică scădere, preţurile fiind cu doar 11% mai mici.
Cu toate că scăderile sunt importante, acestea nu reflectă tendinţa generală de scădere a tarifelor din turism. „Hotelierii au scăzut tarifele pentru că au fost nevoiţi să o facă, însă nu le-au redus în măsura în care au scăzut gradul de ocupare, nu au venit cu oferte speciale, pentru a atrage clienţii”, au declarat reprezentanţi ai CaptainGO, pentru capital.ro.
Preţurile ar fi trebuit să scadă chiar şi cu 40%
Lavinia Marcu, fondator al portalulul de rezervări hoteliere CaptainGO, susţine că, în mod normal, hotelierii ar fi trebuit să scadă preţurile în medie cu încă 15-20%, sau în unele cazuri chiar cu 40%.
În studiu se arată că mulţi dintre proprietarii de hoteluri şi pensiuni de pe Valea Prahovei preferă să ţină camerele goale decât să scadă tarifele, cei care îşi permit acest „lux” fiind hotelierii care au afaceri şi în alte sectoare, din care provin banii necesari pentru susţinerea economică a unităţii de cazare. Astfel că hotelul deţinut înghite profitul altor afaceri din grup
Despre aceştia, Răzvan Roman, director de dezvoltare al CaptainGO.com, spune că „vor avea clienţi în momentul în care-şi dau seama că e important să faca oferte speciale pentru aceştia şi să scadă gradual preţul până când începe să crească gradul de ocupare”.
Studiul mai cuprinde şi o analiză detaliată a evoluţiei preţurilor de cazare în cele mai importante două staţiuni de pe Valea Prahovei, Sinaia şi Predeal.
În Sinaia, cazarea în hotelurile de patru stele a fost cu 21% mai ieftină decât anul trecut, preţul mediu scăzând de la 92 de euro, la 73 de euro. Unităţile clasificate la 3 stele au coborât preţurile 20%, de la 58 de euro, la 46 de euro.
La Predeal, la patru stele, tarifele medii au scăzut cu 20%, de la 60 de euro, pentru o cameră pe noapte în 2008 la 48 de euro, anul acesta. La trei stele scăderea a fost de 51 de euro, la 42 de euro (18%).