"Vrem sa dublam ponderea turistilor, iar veniturile din aceasta activitate sa ajunga la 4-5% din PIB", spune Razvan Filipescu, secretar de stat si presedinte al Autoritatii Nationale pentru Turism.

Cum vor veni turistii? Autoritatile mizeaza pe campaniile de promovare a brandului de tara, campanii care urmeaza a fi demarste la anul. Bugetul ramas pentru promovare etse de 57 de milioane de euro, suma din care 5-6 milioane de euro vor fi alocati pentru o campanie outdoor in strainatate ( metrou, cladiri, aeroporturi, autostrazi, autobuze si taxiuri).
"Vom face o campanie pe pietele tinta, Germania, Franta, Spania, Marea Britanie, Austria, Statele Unite si Italia. In plus, ne vom promova si pe piete de oportunitate precum Turcia, Israel sau Republica Moldova", spune Filipescu.

Autoritatile pregatesc si o campanie de PR extern, acum pregatindu- se caietul de sarcini, rolul acesteia fiind imbunatatirea imaginii tarii. Se pregateste si un filmulet de prezentare al Romaniei, o coproductie cu un mare post de televiziune (CNN, CNBC sau Good Food Channel).

De asemenea, Filipescu a spus ca autoritatile pregatesc lansarea unui site de promovare a tarii, portal ce urmeaza a fi lansat la anul.