Premii TV s-au mai dat in Romania de diferite institutii si festivaluri. In cazul revistei TVmania, premiile vor fi acordate in urma voturilor date de cititori. Se poate spune ca Premiile „TVmania” sunt primele distinctii de popularitate. Optiunea redactiei este corecta: decat sa se stranga cativa redactori si sa acorde niste premii dupa cum „ii taie capul”, decat sa tocmeasca un juriu format din „personalitati” care sa se certe la „cutite” 10-15 ore, mai sanatos este sa solicite votul publicului. Este o hotarare cat se poate de inteleapta, caci vedetele si programele TV sunt produse pentru marele public, iar publicul e marele judecator.
Echidistanta fata de posturile TV tine si de varsta pe care a implinit-o de curand revista trustului Ringier Romania: trei ani. In urma voturilor, la inceputul lunii decembrie, se vor acorda 11 premii „TVmania”. Fiecare sectiune pentru care se va acorda cate un premiu are trei nominalizari, dar organizatorii au lasat posibilitatea cititorilor de a vota si pentru optiunea lor personala, in cazul in care aceasta nu se afla printre nominalizari.
„Acest proiect a fost prevazut, inca de la lansare, ca o etapa foarte importanta in dezvoltarea marcii TVmania, declara Razvan Ionescu, redactorul-sef al revistei. Exista doua motive mari. Primul este cel obiectiv: in Romania nu s-au acordat premii de televiziune ale publicului, iar TVmania, cel mai mare magazin TV si unul neafiliat vreunei statii TV, este cel mai in masura sa le puna la cale. Al doilea motiv, unul intr-adevar subiectiv: zecile de mii de voturi ale cititorilor nostri vor aduce o noua proba de autoritate a TVmania pe piata media din Romania.
Pentru a exclude orice urma de suspiciune, voturile vor fi auditate de o companie independenta de cercetare. Cititorii care au votat participa automat la o promotie. Marele premiu al acestei promotii este fabulos: 10.000 de dolari (bani gheata) plus o locuinta in valoare de 7.000 de dolari plus un autoturism Skoda Fabia.