Licitatia la care pot participa firme din tara si din strainatate reprezinta un pas foarte important in politica Televiziunii Romane de a-si moderniza managementul si, implicit, de a-si maximiza veniturile din publicitate pe propria-i grila de programe. Interesul pentru aceasta afacere este enorm. Din informatiile pe care le detinem, chiar din primele zile care s-au scurs de la lansarea concursului, si-au anuntat participarea importante companii din tara si din strainatate. Televiziunea Romana n
Licitatia la care pot participa firme din tara si din strainatate reprezinta un pas foarte important in politica Televiziunii Romane de a-si moderniza managementul si, implicit, de a-si maximiza veniturile din publicitate pe propria-i grila de programe. Interesul pentru aceasta afacere este enorm. Din informatiile pe care le detinem, chiar din primele zile care s-au scurs de la lansarea concursului, si-au anuntat participarea importante companii din tara si din strainatate.
Televiziunea Romana nu este la prima incercare de acest gen. Anul trecut a avut loc o prima tentativa, dar provizoratul in care se gasea echipa Gulea a blocat afacerea. De data aceasta, TVR este hotarata sa faca echipa cu o firma privata. Nu cunoastem cadrul juridic in care va functiona acest parteneriat, dar intentia televiziunii nationale de a se asocia cu o firma specializata pentru a-si vinde eficient spatiile publicitare ni se pare laudabila.
Ideea nu s-a nascut pe malurile Dambovitei. Multe televiziuni publice din Europa au adoptat acest sistem de vanzare. De ce? Simplu. Pentru ca un agent privat stie sa vanda mai bine decat unul de stat. Privatul este dinamic, „alearga” de la un client la altul (spre deosebire de functionarul de la stat, care asteapta sa vina clientii la el!), este flexibil, comunica usor si stie ca nimeni altul ca timpul (publicitar) inseamna dolari. TVR si-a dat seama ca vin vremuri grele. Foarte grele.
Subventiile de la bugetul de stat sunt subtiri, iar veniturile din abonamente nu pot creste prea usor. De aceea, conducerea TVR este constienta ca numai din publicitate poate sa-si rotunjeasca veniturile pentru a duce la capat restructurarea. Asadar, unul dintre avantajele acestei asocieri este evident.
Problema este tratata foarte serios de TVR, dovada calitatea caietului de sarcini lansat pe 14 iulie a.c. Din caietul de sarcini rezulta profilul partenerului pe care-l cauta TVR: o casa de vanzari media (companie care vinde in regim exclusiv spatiul publicitar al unui vehicul media) care sa detina experienta in gestionarea spatiilor publicitare.
Toata aceasta afacere, pe care TVR a pregatit-o de mult timp, va fi cu adevarat reusita numai daca organizatorii vor asigura o transparenta fara echivoc. In caz contrar, suspiciunea se va instala in industria publicitatii si TVR isi va pierde definitiv credibilitatea