TVR doreşte ca misiunea sa publică să depăşească spaţiul strict impus de limbajul legislativ, să se adapteze noii realităţi din industria media şi să devină clară pentru telespectatori. Proiectul presupune cercetarea, documentarea modului de funcţionare a altor televiziuni publice din alte țări şi consultarea segmentelor de public ale TVR.

Programul se va derula pe durata a nouă luni, începând cu luna septembrie și include, printre altele, activităţi menite să redefinească şi să consolideze rolul Ombudsmanului, perceput ca reprezentant al publicului în cadrul TVR.  Serviciul de Ombudsman al SRTV este un organism specializat, aflat în subordinea directă a Comisiei de Etică si Arbitraj, a cărui menire este de a media litigiile de natură statutară dintre ziariștii angajați în SRTV, dintre aceștia și superiorii lor, ca și dintre aceștia și publicul căruia i se adresează.

"Unul dintre obiectivele asumate la începutul mandatului, aşa cum am anunţat în prima conferinţă de presă, este recâştigarea reputaţiei şi  creşterea gradului de încredere din partea publicului. Ne propunem definirea şi comunicarea explicită a valorilor şi a misiunii TVR, astfel încât plătitorii de taxă tv, pe de o parte şi angajaţii TVR, pe de altă parte, să se regăsească în ceea ce Televiziunea Română le oferă", declară Alexandru Lăzescu, Preşedinte-Director General al TVR.  

"Pentru CJI este o chestiune de coerenţă. De mulţi ani acţionăm pentru schimbări care să permită o funcţionare independentă a TVR. Este la fel de important ca structura internă a TVR să fie pregătită pentru o astfel de funcţionare. Acest lucru nu se poate face decât în cadrul unei matrice de valori bine stabilite şi acceptate, atât înăuntrul cât şi în afara instituţiei. De asemenea, sunt necesare mecansime interne care să instrumentalizeze aceste valori, să le dea viaţă astfel încât ele să se regăsească în producţia TVR" a declarat, la rândul său, Ioana Avădani, director executiv al CJI.  

Programul va include si dezbateri cu diferite categorii de public: studenţi, oameni de afaceri, reprezentanţi ai mediului academic sau cler,  menite să crească gradul de încredere în TVR.  

Credibilitatea TVR a avut de suferit la jumătatea lunii august, când Universal Studios International a dat în judecată societatea, pe motiv că nu a plătit licențele pentru mai multe filme și seriale de televiziune. Universal Studios cere 11 milioane de dolari televiziunii române.