Twitter a lansat abonamentul care include bifa albastră. Au apărut primele nemulțumiri majore

Sursă: Dreamstime

A fost lansat abonamentul Twitter Blue. Noua formă a abonamentului include o bifă albastră, care deja creează probleme. Chiar dacă promisiunile companiei au fost mărețe, utilizatorii sunt destul de nemulțumiți.

A fost lansat abonamentul Twitter Blue la doar o zi după alegerile intermediare din Statele Unite. Acest abonament le aduce abonaţilor o bifă albastră alături de numele de utilizator. În noul format, pe lângă bifa albastră, Twitter Blue promite, printre altele, mai puţine reclame şi prioritate la replici şi în căutare. În acest moment, însă, cei care se abonează primesc doar bifa.

Aşa cum se anticipa şi contrar celor promise de Elon Musk, bifa albastră nu ajută în filtrarea informaţiilor false, ci din contră. Deja în primele ore au apărut mai multe conturi care impersonează o serie de celebrităţi, răspândind informaţii ca şi cum ar fi din partea acestora.

Asta pentru că oricine se abonează la Twitter Blue primeşte bifa albastră, care este, încă, asociată de cei mai mulţi utilizatori ai reţelei cu un cont oficial, verificat de Twitter.

Twitter Blue, disponibil doar pe iPhone şi iPad

Abonamentul Blue costă în Statele Unite 8 dolari pe lună, însă Twitter spune că preţul actual este unul promoţional, ceea ce înseamnă că, destul de curând, acesta ar putea să crească.

Twitter Blue este, deocamdată, disponibil doar pe iPhone şi iPad şi poate fi contractat doar prin intermediul celor două platforme, nu şi pe Android sau web.

Trebuie spus că foarte mulți utilizatori ai platformei sociale aparent au migrat către o altă rețea, numită Mastodon. Mai exact, după ce Elon Musk a cumpărat renumita platformă socială, 230.000 de noi utilizatori s-au alăturat în ultima săptămână rețelei Mastodon, care are acum 655.000 de conturi.

Platforma către care au migrat mulți utilizatori

Mastodon este o platformă socială care la prima vedere arată ca Twitter. Utilizatorii scriu postări (numite „toots”), la care pot fi scrise răspunsuri, pot fi apreciate (like) și republicate, iar utilizatorii se pot urmări între ei. Însă sub „capotă”, lucrurile funcționează diferit. Este unul dintre motivele pentru care atrage noi utilizatori, însă a provocat confuzie printre noii membrii.

Platforma are șase ani însă activitatea sa actuală este fără precedent și chiar se chinuie să suporte noul trafic. Serviciul funcționează pe baza unor servere tematice, care devin parte a numelui de utilizator. Spre deosebire de Twitter, Mastodon nu sugerează noi urmăritori pentru cei care ar fi interesați.

Mai multe celebrități din industria de divertisment americană au început să părăsească Twitter – sau susțin că o vor face – după ce populara rețea de socializare a fost cumpărată de Elon Musk.