Asocierea lui Elon Musk cu X nu este neapărat una pozitivă
Elon Musk, proprietarul X (fostă Twitter), a declarat că decizia unor agenți importanți de publicitate de a se distanța de platforma sa de socializare ar putea „ucide compania”.
„Întreaga lume va ști că acei agenți de publicitate au ucis compania”, a spus Musk la The New York Times Dealbook Summit, potrivit CBS News.
Potrivit New York Times, X, proprietate a lui Elon Musk, se confruntă cu perspectivele pierderii veniturilor din publicitate, estimate la până la 75 de milioane de dolari până la sfârșitul anului, în urma deciziei luate de zeci de mărci importante de a suspenda campaniile lor de marketing pe platformă.
Musk i-a răspuns sfidător CEO-ului Disney, Bob Iger, care a apărut la conferință și a vorbit despre decizia sa de a stopa publicitatea pe X după ce Musk ar fi avut un comentariu antisemit pe platformă. Iger a spus că Disney „a simțit că asocierea cu X nu este neapărat una pozitivă pentru noi”.
Disney, Apple, Coca Cola și alte companii au eliminat reclamele plătite de pe platformă
În acel mesaj, Elon Musk răspunsese unui alt mesaj care susţinea că evreii promovează „ura împotriva albilor”: „Ai spus adevărul”, a postat Musk. Disney, Apple, Coca Cola și alte companii au eliminat reclamele plătite de pe platformă, ceea ce ar putea priva X de venituri de până la 75 de milioane de dolari.
Musk a declarat că sprijinul său față de postarea antisemită a fost „una dintre cele mai prostești”.
„Îmi pare foarte rău”, a spus el, adăugând: „Nu ar fi trebuit să răspund la acea postare”.
Acest boicot va ucide compania
„Ceea ce se va întâmpla este că acest boicot va ucide compania”, a avertizat Elon Musk.
„Întreaga lume va şti că aceşti agenţi de publicitate au ucis compania”, a adăugat miliardarul la acea conferință.
Aproape în întregime dependentă de publicitate, chiar dacă a lansat recent formule cu plată, X era deja într-o situaţie proastă chiar înainte de această nouă controversă.
Veniturile în valoare de 11 milioane de dolari sunt în pericol
Compania X a declarat că veniturile în valoare de 11 milioane de dolari sunt în pericol, însă cifra exactă a fluctuat pe măsură ce unii agenți de publicitate s-au întors pe platformă, în timp ce alții și-au mărit cheltuielile.
Agențiile de publicitate s-au retras de pe platforma X începând cu achiziția făcută de Musk a fostei platforme Twitter în octombrie 2022 și reducerea moderării conținutului, fenomen care a condus la o creștere bruscă a discursurilor instigatoare la ură pe această platformă, conform grupurilor pentru drepturile civile.
În SUA, veniturile din reclame ale platformei au înregistrat o scădere de cel puțin 55% an de an în fiecare lună de la preluarea acesteia de către Musk, conform informațiilor transmise de Reuters.