Cei de la Twitter au decis să amâne implementarea taxei pentru bifa albastră. Este vorba de o taxă de 8 dolari pe lună pentru utilizatorii cu bifă albastră ce certifică verificarea contului de către companie. Decizia de a nu solicita bani a fost amânată până după alegerile intermediare din SUA de marți.

În paralel, foarte mulți utilizatori ai platformei sociale aparent au migrat către o altă rețea, numită Mastodon. Mai exact, după ce Elon Musk a cumpărat renumita platformă socială, 230.000 de noi utilizatori s-au alăturat în ultima săptămână rețelei Mastodon, care are acum 655.000 de conturi, transmite BBC.

Platforma socială către care au migrat sute de mii de utilizatori

Mastodon este o platformă socială care la prima vedere arată ca Twitter. Utilizatorii scriu postări (numite „toots”), la care pot fi scrise răspunsuri, pot fi apreciate (like) și republicate, iar utilizatorii se pot urmări între ei. Însă sub „capotă”, lucrurile funcționează diferit. Este unul dintre motivele pentru care atrage noi utilizatori, însă a provocat confuzie printre noii membrii, susține BBC.

Platforma are șase ani însă activitatea sa actuală este fără precedent și chiar se chinuie să suporte noul trafic. Serviciul funcționează pe baza unor servere tematice, care devin parte a numelui de utilizator. Spre deosebire de Twitter, Mastodon nu sugerează noi urmăritori pentru cei care ar fi interesați.

Filosofia Mastodon pare să fie de descentralizare. Toate serverele diferite se conectează și formează o rețea, însă ele sunt deținute de diferite persoane și organizații. De asemenea, platforma nu are reclame, deși utilizatorii pot promova produse sau companii.

Revoltă maximă printre utilizatorii Twitter

Măsura lui Elon Musk de a cere o taxă de 8 dolari pe lună a provocat revoltă printre utilizatori. Un oficial francez a susținut că nu va plăti taxa lunară și că are îndoieli în privința ambițiilor noului proprietar, Elon Musk. Este vorba de Olivier Veran, ministru francez și purtător de cuvânt al guvernului.

„Îi invit să-mi decertifice contul fără întârziere, dacă consideră că este ceva pentru care ar trebui să începi să plătești”, a declarat Veran la televiziunea France 3.

De altfel, mai multe celebrități din industria de divertisment americană au început să părăsească Twitter – sau susțin că o vor face – după ce populara rețea de socializare a fost cumpărată de Elon Musk. Alte figuri marcante i-au încurajat pe utilizatori să rămână pe platforma socială cel puțin până la alegerile de la jumătatea mandatului din Statele Unite. În paralel, mai multe companii de renume au luat în decizia de a-şi suspenda publicitatea pe Twitter, după ce această rețea de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk.