Vineri, pe data de 28 aprilie, CEO-ul Twitter, Elon Musk, a transmis că platforma va percepe un comision de 10% din abonamentele de conținut ale creatorilor, după primul an, întrucât compania dorește monitorizarea conținutului, cu scopul de a-și diversifica sursele de venit.
Elon Musk anunța la începutul lunii aprilie că utilizatorii platformei de socializare vor putea să le ofere urmăritorilor lor abonamente la conţinut, inclusiv texte de lungă durată şi videoclipuri de câteva ore.
Acesta a spus, de asemenea, că în primele 12 luni, nu va percepe comision din câștigurile generate de abonamentele de conținut.
Elon Musk vrea să sporească veniturile Twitter
Omul de afaceri urmărește să crească veniturile Twitter, după ce anul trecut, în perioada de până la achiziția sa de 44 de miliarde de dolari, veniturile platformei din publicitate au scăzut considerabil.
În al doilea an, partea percepută de companie din veniturile abonamentelor pe platformele iOS şi Android va scădea la 15%, de la 30%, a adăugat el.
Așadar, începând de luna viitoare, publisherii vor putea activa o nouă formă de monetizare a conținutului postat pe Twitter. Va fi ca un fel de taxă pe click, menită să servească drept o alternativă la abonamentele lunare.
Potrivit lui Elon Musk, publisherii vor putea taxa punctual accesul la conţinutul pe care-l postează pe Twitter, prin intermediul unei noi forme de monetizare pe care platforma o va lansa curând.
Acest lucru înseamnă că o publicație poate stabili un paywall strict pentru o anumită postare, cerând o anumită sumă de bani de la utilizatorii care vor să aibă acces la aceasta.
Noua metodă de plată va reprezenta o alternativă la subscripții
Această metodă de plată va reprezenta o alternativă la Subscripții (fosta Super Follows), unde utilizatorul plătește un abonament lunar care îi facilitează accesul la postările unui anumit creator de conținut.
Datorită acestei forme de monetizare, utilizatorii care nu sunt dispuși să plătească un abonament lunar vor avea posibilitatea de a cumpăra punctual accesul la o anumită postare.
Ce comision va pretinde platforma?
În afară de faptul că va fi lansată în luna mai, nu se cunosc multe detalii despre această nouă formă de monetizare, ce de exemplu comisionul pe care-l va opri Twitter din aceste plăţi.
Twitter oprește 10% din subscripții, după primele 12 luni. De aceea, este posibil ca același comision să se aplice și pentru plățile individuale, care reprezintă încercarea platformei de a se redresa din punct de vedere financiar.