Uber este încă departe de a ajunge pe profit. Acest lucru nu s-a întâmplat nici în anul 2020, arată rezultatele financiare date publicităţii miercuri de către gigantul american, însă compania a reuşit să-şi reducă pierderile cu 20% faţă de anul anterior.
Pierderi mai mici, dar şi venituri mai mici în 2020 pentru Uber
Pierderile de miliarde de dolari au continuat şi în 2020 pentru compania de car-sharing Uber Technologies Inc. Totuşi, investiţiile sale în livrări şi alte măsuri adoptate în perioada pandemiei îi permit să rămână încrezătoare că îşi va putea atinge obiectivul strategic, adică trecerea pe profit, notează AFP.
Anul trecut, Uber a înregistrat pierderi de 6,768 miliarde de dolari, cu 20% mai puţin faţă de pierderile de 8,5 miliarde de dolari din 2019. Veniturile au scăzut şi ele de la 13 miliarde de dolari în 2019 până la 11,139 miliarde de dolari în 2020.
Firma cu sediul la San Francisco a fost lovită în plin de restricţiile de deplasare adoptate în contextul pandemiei. Uber s-a adaptat totuşi, începând să mizeze pe livrarea de mâncare şi cumpărături, un serviciu în vogă ca urmare a carantinei.
Succesul serviciului de livrări Uber Eats
Serviciul de livrări Uber Eats a crescut puternic, dar în ultimele luni grupul Uber s-a extins dincolo de acest serviciu, odată cu preluarea Postmates (o platformă de livrări de mâncare la domiciliu), a firmei Cornershop din America Latină şi, în ultima săptămână, a Drizly, un lider în livrarea de băuturi alcoolice la cerere în SUA.
În ultimul trimestru al anului trecut, divizia de livrări a Uber a realizat venituri de 1,356 miliarde de dolari, adică o creştere de 224% în ritm anual. În contrast, cifra de afaceri a diviziei de mobilitate a scăzut cu 52% până la 1,471 miliarde de dolari.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Edison, la finele lui 2020, firma DoorDash controla 48% din piaţa livrărilor de mâncare în SUA, urmată de Uber Eats (care împreună cu Postmates controla 35% din piaţă).
Compania nu a raportat profit anual din momentul înfiinţării
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii şi nu a înregistrat niciodată un profit anual. Înainte de pandemie preconiza că va ajunge la rentabilitate în ultimul trimestru din 2020, mai repede decât la finele lui 2021 cum estima anterior. Însă în primăvara anului trecut oficialii companiei au anunţat că acest obiectiv va fi amânat cu câteva trimestre, din cauza crizei sanitare.
„Rămânem încrezători în posibilitatea ca divizia noastră de livrări să devină rentabilă în 2021”, a declarat directorul general de la Uber, Dara Khosrowhsahi. Aceasta a dezvăluit că Uber mizează pe baza sa imensă de utilizatori ai aplicaţiei de transport. „Avem 90 de milioane de utilizatori activi pe platformă. Şi am dovedit că suntem capabili să aducem utilizatorii spre aplicaţia noastră de livrări, aproape fără costuri suplimentare”, a subliniat Dara Khosrowhsahi.
Atenţie însă, „livrările de mâncare pentru restaurante vor avea de suferit în 2021 comparativ cu anul trecut”, a avertizat Eric Haggstrom, analist la eMarketer.
Pe partea transportului de călători, atât Uber cât şi analiştii mizează pe o relansare puternică în 2021, în special graţie campaniilor de vaccinare şi a speranţelor legate de o relansare veritabilă a deplasărilor profesionale şi personale.
Compania are aproape jumătate de milion de utilizatori şi în România
Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015, în Bucureşti, şi s-a extins în 2016 în oraşele Cluj, Braşov şi Timişoara. În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti.
România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană. În luna mai a anului trecut, Uber a anunţat că serviciul de livrări Uber Eats îşi va înceta operaţiunile în Cehia, Egipt, Honduras, România, Arabia Saudită, Uruguay şi Ucraina.