Compania Uber România şi-a prezentat poziţia oficială în legătură cu OUG-ul adoptat astăzi în ședința de Guvern, care modifică Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
Guvernul a ascultat de patronatele din transporturi şi, sub pretextul că vrea că pună capăt pirateriei din domeniul transporturilor, a schimbat legea în favoarea acestora. Guvernul a eliminat prin Ordonanţă de Urgenţă sintagma „în mod repetat” din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, iar vicepremierul Daniel Suciu a anunţat la Guvern că Executivul a făcut ceea ce patronatul din transporturi i-a solicitat de foarte mult timp.
„Ordonanța de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România – vom continua să operăm ca până acum. Mai mult, Guvernul și-a exprimat clar intenția de a reglementa sectorul de ridesharing printr-o ordonanță separată, în săptămânile următoare. Apreciem angajamentul Guvernului de a grăbi adoptarea unei legislații moderne pentru a răspunde nevoilor pasagerilor și șoferilor din România”, spun oficialii Uber România.
Ordonanța de urgență care ar putea afecta serviciile de ridesharing intră în vigoare după 60 de zile de la adoptarea sa, timp în care Guvernul a spus că intenționează să treacă o altă OUG pentru a reglementa sectorul de ridesharing.
Citeşte şi: Uber și Taxify, scoase de pe piaţă! Guvernul le face pe plac taximetriștilor
„Ordonanța de azi nu produce efecte și nu schimbă nimic pentru Uber sau pentru șoferii parteneri – serviciul continuă să funcționeze ca până acum”, adaugă ei.
„Astăzi, în şedinţa de Guvern, am adoptat o ordonanţă de urgenţă îndelung dezbătută în spaţiul public şi anume OUG de modificare a Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Am operat două modificări – şi anume am transferat atribuţiile privind organizarea şi efectuarea transportului în regim de închiriere de la autorităţile administraţiei publice locale la Autoritatea Rutieră Română. Această modificare a stat în transparenţă decizională timp de 10 zile, inclusiv autorităţile locale au fost de acord şi nu au ridicat observaţii vizavi de acest punct”, a precizat vicepremierul Daniel Suciu, ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, la Palatul Victoria.
El spune că în ultimele zile, a avut discuţii cu reprezentanţii platformelor de ridesharing şi, până la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe, va emite un alt act normativ astfel încât şi activitatea de ridesharing să fie reglementată.
Actul normativ riscă însă să scoată de pe piaţă companii precum Uber și Bolt (Taxify). Companiile şi-au emis deja punctul de vedere.
„Apreciem deschiderea Guvernului la dialog și îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislației de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate și nu interzise. Până când vom avea și în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor țări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potențială Ordonanță de Urgență, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori și a zecilor de mii de șoferi care folosesc platformele noastre pentru a-și câștiga existența”, au anunţat recent companiile.
Citeşte şi: Uber și Bolt (Taxify), amenințate din nou cu intrarea în ilegalitate
Peste 2 milioane de oameni din România folosesc în mod activ Uber, Taxify sau alte aplicații similare.
„1 din 10 români folosesc și apreciază aceste servicii pentru că sunt accesibile, sigure, de calitate și de încredere. Conform unui studiu IRES, 7 din 10 tineri văd aplicațiile noastre ca pe o alternativă la mașina personală, în timp ce 9 din 10 își doresc ca autoritățile să încurajeze dezvoltarea acestui tip de servicii alternative și să nu le limiteze. Până acum, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de euro la economia locală, în doar câțiva ani”, adaugă companiile.