Grupul american de ridesharing Uber Technologies Inc a raportat pierderi nete de 1,1 miliarde de dolari în trimestrul trei din 2020, deoarece redresarea afacerilor este obstrucţionată de cea mai importantă piaţă a sa – Statele Unite, transmit DPA şi Reuters.
În schimb, veniturile la divizia care gestionează serviciile de livrare de mâncare, inclusiv Uber Eats, au fost mai mult decât duble, ajungând la 1,45 miliarde de dolari, cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată, dar subsidiara continuă să piardă bani, chiar dacă pierderile s-au atenuat în ultimele trimestre.
Analiştii apreciază că redresarea Uber va depinde de evoluţia pandemiei de coronavirus (COVID-19), noul val de infecţii reducând cererea pentru serviciile de ridesharing ale companiei. Rezervările sunt afectate de încetinirea lentă a activităţii economice, în SUA, în timp ce redresarea în Europa şi Orientul Mijlociu este mai vizibilă.
Acţiunile Uber au scăzut cu 2% după ce compania a raportat pierderi operaţionale de 625 milioane de dolari în trimestrul trei din 2020, în timp ce analiştii previzionau pierderi de 597 milioane de dolari. Veniturile totale au scăzut cu 18%, la 3,13 miliarde de dolari, analiştii estimând venituri de 3,2 miliarde de dolari.
Uber, prezentă şi în România, este o platformă de transport alternativ care şi-a început activitatea în anul 2010.
Uber ar putea cumpăra FreeNow
La mijlocul lunii octombrie, grupul american de ridesharing Uber Technologies Inc, care activează și în România, s-a oferit să cumpere FreeNow, compania deținută de Daimler și BMW. Chiar dacă Uber a oferit un miliard de euro, unul dintre deținătorii FreeNow este indecis cu privire la tranzacție
Compania Daimler este pregătită deja să vândă paltforma de mobilitate, însă directorul general al BMW, Oliver Zipse, este indecis cu privire la tranzacție. Totuși, acesta este deschis la ideea vânzării unei participații către Uber.
La finalul lunii ianuarie 2020, Free Now informa, printr-un comunicat de presă, că s-a extins în Cluj și Brașov.
„Cluj și Brașov sunt două hub-uri importante de mobilitate, unde cererea crește mai rapid decât capacitatea serviciilor disponibile. Numai în 2019, pasagerii din aceste orașe au comandat în total aproape 7 milioane de curse prin Clever, adică circa un sfert din numărul total de curse Clever și FREE NOW din toată țara.