Ucenicii de astăzi, managerii de mâine. Ce se va schimba?

În cadrul conferinţei A New Look At Leadership: The Business Performance, care a avut loc astăzi, 24 noiembrie, la JW Marriott Hotel, s-a discutat despre managerul viitorului, cel care este în prezent ucenicul sau "învăţăcelul". Viitorul arată promiţător, iar valorile sunt în permanentă schimbare.

Vlad Bog (HR Director la Microsoft România), Rotislav Benak (Preşedinte Assessment Systems International) şi Segiu Neguţ (Consulant HR şi antreprenor) îl privesc pe managerul de mâine ca pe un individ care empatizează cu personalul, este profund preocupat de nivelul de angajament faţă de companie, flexibil, sociabil, comunicativ. Concluzia? Valorile se schimbă.
Dacă managerul de astăzi este un Bill Gates veritabil, cel de mâine se va apropia de Steve Jobs, etalonul vizionarului.

Managerul viitorului trebuie să găsească o cale prin care să coreleze viaţa personală a angajatului, cu cea profesională, mizând nu numai pe volum de muncă, ci şi pe recunoaşterea calităţilor, recompensarea reuşitelor, totul pentru a spori nivelul de angajament al personalului faţă de companie.
Acest "engagement", traductibil numai parţial în limba română, a fost conceptul central al conferinţei A New Look At Leadership: The Business Performance, mai precis cum apare acesta, cum creşte şi cum se păstrează.

"Stă în puterea noastră să fim elefanţi şi nu dinozauri"

Întrebaţi care este impactul avansului tehnologic asupra relaţiilor interpersonale şi implicit asupra Resurselor Umane, Sergiu Neguţ şi-a început pledoaria printr-o glumă:

"Elefantul îl întreabă pe dinozaur:
– Ţi-a dat Noe add ?
– Nu.
– Nasol…"

Tot acesta a adăugat că globalizarea şi prezenţa tot mai pregnantă a individului în online sunt inevitabile, conduc la o nouă formă de comunicare, însă relaţiile interumane nu se află în pericol de depersonalizare. Sergiu Neguţ a încheiat în acord cu începutul discursului său: "Stă în puterea noastră să fim elefanţi şi nu dinozauri".

Întrebat care este cea mai bună formă de motivare a unui personal segmentat, Vlad Bog a oferit un exemplu – metoda împărţirii angajaţilor pe grupuri de vârste. Având vârste diferite, angajaţii au un ritm de lucru diferit şi pot fi motivaţi în moduri diferite.