Ucraina a reluat transporturile de cereale cu ajutorul marilor nave cargo ce se îndreaptă spre Istanbul. Care vor fi însă costurile de asigurare pentru aceste transporturi, în condițiile în care industria consideră acum Marea Neagră o zonă cu risc ridicat?
Transporturile de cereale din Ucraina au reînceput timid prin Marea Neagră, iar acum vin informaţii din piaţă şi cu privire la asigurarea acestor transporturi maritime.
La ce valoare s-ar putea ridica asigurarea transporturilor de cereale plecate din Ucraina?
Astfel, asigurătorii sunt de părere că este nevoie de cel mult 50 milioane de dolari pentru acoperirea transporturilor de cereale ce pleacă din porturile ucrainene, relatează Sky News.
Surse din industrie au precizat că sectorul asigurărilor din Londra se pregătește să acopere transporturile de cereale și îngrășăminte din Ucraina printr-un coridor sigur.
Pentru aceste transporturi ar putea fi necesară o asigurare de cel mult 50 de milioane de dolari, indică cele mai noi estimări ale specialiştilor.
Marea Neagră, regiune cu risc ridicat
În acest moment, zona Mării Negre se află pe lista de risc ridicat, potrivit pieţei londoneze a asigurărilor maritime.
Din acest motiv, costurile de asigurare au crescut vertiginos.
Vapoarele ce pleacă din Ucraina vor avea nevoie de mai multe tipuri de asigurare pentru încărcătură și pentru navă, pentru fiecare călătorie.
În plus, asigurătorii percep o primă suplimentară pentru intrarea în astfel de zone considerate cu risc ridicat.
Prima navă cu cereale plecată din porturile ucrainene a ajuns marţi seară în strâmtoarea Bosfor
Reamintim că, marţi seară, prima încărcătură autorizată de cereale ucrainene de la începutul războiului a ajuns la Istanbul.
Este vorba despre nava cargo Razoni, plecată luni dimineaţă din portul Odesa, cu 26.000 de tone de porumb cu destinaţia Liban.
Este primul export autorizat în virtutea acordului semnat pe 22 iulie la Istanbul între Ucraina şi Rusia, datorită unei medieri a Turciei şi sub egida ONU, pentru a debloca porturile ucrainene şi a uşura presiunea asupra pieţelor agricole.
Inspecţia, solicitată de Moscova, care voia să se asigure de natura încărcăturii, va fi „efectuată de o delegaţie formată din reprezentanţi turci, ruşi, ucraineni şi ai ONU, apoi Rezoni îşi va continua drumul”, a declarat miercuri presei amiralul turc Ozcab Altunbulak, şeful Centrului de coordonare comun (CCC), care supervizează operaţiunile.