Strategia naţională de dezvoltare a ecoturismului în România, elaborată de Ministerul Turismului şi cel al Mediului, ar putea fi gata până la sfârşitul anului, a declarat într-o conferinţă de presă, ministrul Turismului, Elena Udrea. „Sperăm şi ne dorim ca strategia de dezvoltare a ecoturismului să fie gata până la sfârşitul acestui an şi acest lucru va fi posibil, având în vedere că pe lângă implicarea Ministerului Turismului vom avea parteneriate cu cei care a
Strategia naţională de dezvoltare a ecoturismului în România, elaborată de Ministerul Turismului şi cel al Mediului, ar putea fi gata până la sfârşitul anului, a declarat într-o conferinţă de presă, ministrul Turismului, Elena Udrea.
„Sperăm şi ne dorim ca strategia de dezvoltare a ecoturismului să fie gata până la sfârşitul acestui an şi acest lucru va fi posibil, având în vedere că pe lângă implicarea Ministerului Turismului vom avea parteneriate cu cei care au activităţi în turism, cu asociaţii profesionale şi de promovare, cu patronatele din turism, cu administratorii ariilor protejate şi cu participarea largă a turiştilor”, a spus Udrea.
Ecoturism fără infrastructură
Ministrul a precizat că această strategie trebuia făcută cu mult timp în urmă, pentru că există cerere din partea turiştilor de a practica ecoturismul. „Faptul că am rămas oarecum în urmă cu dezvoltarea infrastructurii de turism şi urbanizarea zonelor cu resurse naturale ne aduce în situaţia fericită de a da posibilitatea celor care iubesc turismul să petreacă astfel de vacanţe în România”, a mai spus Udrea.
„Avem rezervaţii naturale, peste 30% munte, floră unică şi specii de păsări şi peste 30% faună, ceea ce reprezintă o resursă naturală impresionantă, pe care ar trebui să o promovăm. Ar trebui să sprijinim administraţiile locale, pe cei care gestionează ariile protejate, pentru a investi cu prioritate în infrastructură şi în căile de acces şi puncte de informare turistică”, a menţionat Udrea.
Strategie pe trei segmente
Directorul general al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism, Ovidiu Teodorescu, a spus că strategia va fi structurată pe trei segmente de implementare. „Este vorba de acţiuni stringente, care se vor derula pe o perioadă de un an, acţiuni pe termen mediu cu o durată de 3 ani şi acţiuni de implementare, pe termen lung, care vor dura 5 ani”, a spus Teodorescu.
SURSA: Mediafax