Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, miercuri, la Alba Iulia, că Germania, Franţa, Marea Britanie, Polonia sau Rusia sunt ţările cărora li se adresează în special oferta de turism din ţara noastră, nefiind ignorate şi alte pieţe, ca Statele Unite ale Americii sau ţări din Asia.'În special ne adresăm pieţei europene', a subliniat Elena Udrea, amintind de cele şase produse turistice cu care România este, potrivit unor studii, competitivă ast
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, miercuri, la Alba Iulia, că Germania, Franţa, Marea Britanie, Polonia sau Rusia sunt ţările cărora li se adresează în special oferta de turism din ţara noastră, nefiind ignorate şi alte pieţe, ca Statele Unite ale Americii sau ţări din Asia.
‘În special ne adresăm pieţei europene’, a subliniat Elena Udrea, amintind de cele şase produse turistice cu care România este, potrivit unor studii, competitivă astăzi, exemplificând cu circuitele, turismul balnear, turismul de aventură.
Ministrul a spus că litoralul nu se regăseşte printre aceste produse fiindcă ‘nu este încă suficient de bine pregătit în aşa fel încât să fim competitivi’.
Cu toate acestea, Udrea a arătat că în această vară turismul pe litoral a crescut cu 5%, creştere care îi dă speranţa că ‘dacă ne vom preocupa şi de dezvoltarea litoralului (…), va deveni şi acesta în timp competitiv’.
‘Dacă vom continua să investim în infrastructură şi dacă vom avea un parteneriat cu autoritatea publică locală (…), aceste produse turistice vor aduce creşterea numărului de turişti, pentru că există un segment foarte amplu şi bine definit pe piaţa de turism a turiştilor care vin să cunoască noi locuri, istoria, tradiţiile locurilor în care merg. Pentru aceştia, România poate fi o destinaţie extraordinară, totul este să o pregătim la intern şi să o vindem foarte bine (…) în aşa fel încât oamenii să afle că această ţară nu este doar acea ţară care are probleme, ci să ştie că România este o ţară în care poţi să vii cu încredere’, a spus demnitarul.
Elena Udrea a mai spus că România poate fi competitivă şi cu circuitele culturale. ‘Alba Iulia, cu cetatea Vauban, se înscrie în aceste circuite culturale’, a subliniat ministrul.
Aceasta ar putea intra fie într-un circuit cultural, fie al cetăţilor Vauban din Transilvania, fie într-un circuit al monumentelor istorice din Transilvania. ‘Sunt diferite circuite în care Alba Iulia poate să intre prin prezenţa acestei cetăţi în cadrul brandului turistic’, a subliniat Udrea.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului a semnat, miercuri, la Alba Iulia, trei contracte de finanţare, în valoare totală de peste 29 de milioane de euro, din care 21,8 milioane de euro fonduri nerambursabile, pentru proiecte incluse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013.
SURSA: Agerpres