Preţurile practicate de hotelierii de pe litoral sunt destul de mari pentru ofertele pe care le au, iar o scădere a tarifelor va fi posibilă doar în condiţiile în care cererea va scădea, precum în sezonul estival din 2009, a declarat, joi, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.
„Piaţa reglează preţurile. Atât timp cât există cerere, este foarte greu să convingi hotelierii români de pe litoral să lase la preţ. Dar dacă se va întâmpla ca anul trecut, când în mijlocul verii au rămas fără cerere şi au fost nevoiţi să lase la preţ, am putea asista şi în acest an la o situaţie similară. Este adevărat că nu toţi hotelierii au preţuri foarte mari”, a spus Udrea, prezentă la Târgul de Turism al României.
Ea a adăugat că, în ceea ce priveşte litoralul românesc, ministerul pe care îl conduce are în vedere proiecte de reorganizare a zonei de sud, pentru eliberarea plajelor.
„Avem proiecte de reorganizare a litoralului românesc în partea de sud, însă acestea sunt dificile, pentru că vizează eliberarea plajelor. Cine a construit acolo a făcut-o având un sprijin din partea autorităţilor publice locale sau mai sus de-atât. Fără aceste măsuri, litoralul nu-şi va putea reveni niciodată. Va trebui să renunţăm la partea de sud a litoralului şi, odată cu acesta, la un patrimoniu care există deja şi care este încă foarte bine conservat şi foarte atractiv”, a mai spus Udrea.
Ministrul a menţionat că resursele turistice de care dispune România reprezintă una dintre şansele de revenire economică a ţării.
„Cred că investiţiile în infrastructură şi servicii, precum şi standardele de care avem nevoie şi preţurile vor fi trei elemente care, împreună cu promovarea, vor face ca România să devină o destinaţie competitivă la nivel internaţional şi atractivă. Anul trecut am contractat brandul turistic al României, iar în următorii ani aceasta va fi modalitatea de promovare a ţării noastre pe bani europeni”, a spus Udrea.
Ea a adăugat că bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului este mai mic decât al ţărilor cu care România se află în competiţie, iar banii europeni sunt foarte utili.
Ediţia a 23-a a Târgului de Turism al României se desfăşoară, în perioada 25-28 martie, la complexul expoziţional Romexpo din Bucureşti. La eveniment participă 243 de firme, dintre care peste 70 de tour operatori, zece asociaţii profesionale din turism şi 30 de hoteluri.
Suprafaţa expoziţională ocupată este de 10.000 metri pătraţi.
SURSA: Mediafax