Autorităţile se află în legalitate în ce priveşte respectarea drepturilor de autor în realizarea brandului turistic al României, a a declarat, joi, la Shanghai ministrul de resort, Elena Udrea.
“Prestatorul garantează că elementele sunt originale şi nu încalcă drepturile de autor, drepturile fiind utilizate de un terţ. Din punctul meu de vedere, şi având un text în mână, Ministerul este într-o situaţie legală. Nu pot să spun cum s-a lucrat, dar avem garanţia, prin contract, că ei (creatorii brandului, n.r.) sunt responsabili şi că au respectat toată legislaţia”, a spus Elena Udrea, prezentă la lansarea brandului turistic al României la Expoziţia Mondială Shanghai 2010.
Precizarea ministrului urmează apariţiei în presa din România a unor informaţii, potrivit cărora logo-ul de ţară seamănă cu cel al unei companii britanice de construcţii.
Identitatea vizuală a brand-ului prezentat în cadrul Zilei Naţionale a Româniai la Shanghai este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească – frunza. În întregime, simbolul grafic intenţionează să sugereze varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale – pământ, apă, natură sălbatică, aventură, dinamism.
“Sunt convinsă că brandul turistic se va clădi şi cu ajutorul industriei de turism. Cred cu tărie că România este o ţară care se poate evidenţia în rândul statelor lumii, că este o ţară frumoasă, care aşteaptă să fie descoperită. Brandul turistic scoate în evidenţă tocmai ce are România mai mai frumos, mai interesant, mai pur. Acum este timpul ca lumea să ne cunoască ca ţară a biodiversităţii şi multiculturalităţii”, a spus Udrea.