Încă nu a fost anunțată o nouă dată pentru vot, însă un purtător de cuvânt pentru Suedia, țara care deține președinția Consiliului UE, a asigurat că ambasadorii statelor membre vor reveni asupra acestei probleme „în timp util”.

Anul trecut, Comisia, Parlamentul European şi statele membre ale Uniunii Europene au ajuns, după luni de negocieri, la un acord privind această lege, prin care se cere tuturor maşinilor noi vândute în blocul comunitar să aibă zero emisii de dioxid de carbon din 2035 – astfel încât de la acea dată va fi imposibilă vânzarea de automobile cu motoare pe combustie. Dar statele membre UE încă trebuie să aprobe decizia, pentru a intra în vigoare.

Germania nu este de acord cu prevederile legii

Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a afirmat că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă după termenul limită din 2035 şi a cerut Comisiei Europene să elaboreze o propunere în acest sens.

Vineri, pe data de 3 martie, ambasadorii statelor membre UE au decis amânarea votului, care era planificat marți, pe 7 martie, după cum a informat purtătorul de cuvânt pentru Suedia.

Parlamentul European a aprobat luna trecută proiectul care interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035.

Germania este țara de origine a marilor producători auto. Printre aceștia se numără Volkswagen, care și-a stabilit obiectivul de a produce numai mașini electrice în Europa din 2033 și BMW, care a avertizat cu privire la efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Italia vrea să se alieze cu Franța și cu Germania

Italia intenționează, de asemenea, să voteze împotriva planurilor europene ca în 12 ani să se interzică vânzarea de mașini noi alimentate cu benzină şi motorină, a declarat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin.

„La reuniunea de la Bruxelles a ambasadorilor statelor membre UE, Italia îşi va exprima poziţia împotriva reglementării propuse de UE de a interzice producţia şi vânzarea de maşini şi camionete cu motoare cu combustie internă, până în 2035”, a declarat acesta.

Guvernul de la Roma a anunțat săptămâna trecută că vrea să se alieze cu Franța și Germania pentru a încetini ritmul implementării legislației Uniunii Europene în privinţa emisiilor vehiculelor şi camioanelor.

„Italia crede că alegerea maşinilor electrice nu ar trebui să fie singurul mod pentru a ajunge la emisii zero în faza de tranziţie”, a mai spus Gilberto Pichetto Fratin.