"Google a venit cu multe servicii şi produse inovative care au schimbat viaţa noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia companiei pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienţii realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, compania a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenţilor. Ce a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme şansa de a concura conform meritelor şi de a inova. Şi, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-şi alege serviciile şi de a beneficia deplin de inovaţii'', a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile companiei vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
În 2004, compania a intrat pe piaţa separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numeşte "Google Shopping". El permite consumatorilor să compare online produsele şi preţurile şi să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon şi eBay.
Serviciile de comparare a cumpărăturilor de bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri şi generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulţi retaileri care vor să-şi prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ţinând cont de dominaţia Google pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.
Din 2008, Google a început să implementeze pe pieţele Europene o schimbare fundamentală a strategiei pentru a-şi impune serviciul său de comparare a cumpărăturilor. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puţin vizibile.
AGERPRES