Prețuri mai mari la mașinile cu motoare cu combustie internă
Decizia de a încheia epoca motoarelor cu combustie internă a fost deja luată, iar începând din 2035, vehiculele care funcționează cu benzină și motorină nu vor mai putea fi înmatriculate în Uniunea Europeană.
Cu toate acestea, efectele acestei măsuri sunt deja vizibile: Uniunea Europeană a impus obiective de emisii de dioxid de carbon mai stricte, care vor intra în vigoare încă din 2025, ceea ce determină o creștere semnificativă a prețurilor vehiculelor tradiționale.
Începând cu 10 decembrie, costurile pentru șoferii de vehicule cu motoare pe combustie internă vor crește semnificativ. Uniunea Europeană va implementa noi obiective stricte pentru emisiile de CO₂, care vor intra în vigoare din 2025.
Producătorii auto care depășesc aceste limite vor fi obligați să plătească penalități considerabile, care, conform estimărilor Auto Motor Sport, ar putea ajunge la sute de milioane de euro pe an. Această povară financiară semnificativă va fi probabil transferată consumatorilor prin creșterea prețurilor vehiculelor, conform Inside Digital.
Conform unui anunț al dealerului Audi, prețurile pentru modelele A1, A6, A7, A8, Q2, Q3, Q7 și Q8 vor crește, în medie, cu 1,9%. Astfel, pentru un vehicul cu prețul de 35.000 de euro, această majorare ar însemna o creștere de 665 de euro, pe care un pasionat de automobile cu motoare cu ardere va trebui să o achite în plus, începând cu 10 decembrie 2024.
Audi nu este singurul producător care face acest lucru: compania-mamă Volkswagen a anunțat la sfârșitul lunii septembrie că va aplica și ea creșteri de prețuri pentru modelele cu motoare cu ardere internă, cel mai probabil din aceleași motive.
Beneficii pentru mașinile electrice
Pentru iubitorii de mașini electrice, noile reglementări privind emisiile de CO2 ar putea aduce beneficii în ceea ce privește prețurile. Audi și VW ar putea evita amenzile prin creșterea vânzărilor de vehicule electrice. În acest context, publicația Auto Motor Sport speculează că producătorii auto ar putea reduce prețurile pentru modelele electrice sau ar putea oferi reduceri atractive în viitorul apropiat.
În timp ce prețurile vehiculelor electrice europene ar putea scădea, mașinile electrice din China se află într-o situație diferită. Uniunea Europeană a introdus recent taxe suplimentare pentru automobilele electrice importate din China, acuzând guvernul chinez că acordă subvenții care distorsionează piața.
Totuși, este incert dacă producătorii chinezi vor fi capabili să suporte în totalitate noile tarife punitive. Astfel, este posibil ca prețurile vehiculelor electrice chinezești, care sunt în prezent relativ accesibile, să crească în curând, asemănător cu creșterea prețurilor la motoarele cu ardere din Germania.