'Legătura fixă reprezentată de Centura Fehmarn va scurta considerabil timpul de călătorie între Germania şi partea estică a Danemarcei şi ţările nordice spre beneficiul ambelor popoare şi al economiei', a precizat într-un comunicat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Cele două ţări au discutat ani la rândul realizarea unei legături feroviare şi rutiere prin Centura Fehmarn, o strâmtoare din Marea Baltică între insula daneză Lolland şi insula germană Fehmarn.
Tunelul lung de aproximativ 19 km va avea două linii de cale ferată şi o autostradă cu patru benzi, potrivit Comisiei Europene. Tunelul ar urma să fie deschis pentru trafic în 2024, potrivit DPA.
Danemarca ar urma să asigure majoritatea costurilor proiectului, care sunt estimate de CE la un total de 64,4 miliarde de coroane, respectiv 9,5 miliarde de dolari. La rândul său, UE asigură o parte din finanţare pentru proiect.
CE a ajuns la concluzia că finanţarea publică pe care o doreşte Danemarca pentru tunel nu încalcă regulile de concurenţă în UE, întrucât 'promovează executarea unui proiect important de interes european comun'.
Legarea celor două insule printr-un pod a fost şi ea luată în considerare în trecut, dar tunelul a fost considerat în cele din urmă mai sigur şi cu un impact mai redus de mediu.
SURSA: Agerpres