Astfel, 12% din români şi 13% din cetăţenii UE se opun continuării finanţării de către Uniune a ajutorului umanitar pentru cei aflaţi în nevoie în întreaga lume.

O proporţie de 77% din români şi 69% din europeni se declară ”total neinformaţi în mod adecvat” în legătură cu activităţile UE în domeniul ajutorului umanitar, doar unul din cinci români şi trei din zece europeni afirmând că sunt ‘bine informaţi’ în această privinţă.

Pentru 76% din români (în cazul UE proporţia este de 62%), televiziunea este principala sursă de informare despre acţiunile UE în domeniul ajutorului umanitar, urmată de internet (pentru 36% din români este principala sursă în domeniul amintit), radio (28% din români), presa scrisă (24%), campanii de informare şi reţele de socializare online (câte 10%).

În opinia a 88% dintre europeni, în creştere cu nouă procente faţă de anul 2010, este important pentru UE să finanţeze ajutorul umanitar, sprijinul cel mai mare înregistrându-se în Cipru (96%).

Comisia Europeană şi statele membre reprezintă cel mai mare donator din lume în domeniul ajutorului umanitar. În ultimii cinci ani, Comisia a furnizat anual 1 miliard de euro pentru finanţarea ajutorului umanitar. În cursul anului 2011, Comisia Europeană a ajutat 117 milioane de persoane din 91 de ţări situate în afara Uniunii Europene.

Executivul UE canalizează finanţarea ajutorului umanitar prin departamentul de ajutor umanitar şi protecţie civilă (ECHO), aflat în subordinea comisarului european Kristalina Gheorghieva. Proiectele finanţate de ECHO sunt puse în practică de organizaţii neguvernamentale, agenţiile specializate ale ONU şi organizaţiile de Cruce Roşie şi cele de Semilună Roşie.
Studiul a fost realizat în perioada 25 februarie – 11 martie pe un eşantion de 26.700 de cetăţeni europeni, din care 1.020 de români.