Cum va arăta industria auto din UE după anul 2035?

Uniunea Europeană (UE) pare să dea înapoi în fața presiunii publice, venită atât din partea industriei auto, cât și din partea statelor membre, în ceea ce privește interzicerea mașinilor cu combustie (benzină/motorină) după anul 2035. În prezent, sunt analizate două tehnologii ce ar putea fi acceptate ca excepții.

Motoarele cu ardere internă care vor folosi exclusiv combustibili sintetici au fost acceptate, declarativ, și după anul 2035, după cum au convenit politicienii europeni în cadrul acordului privind interzicerea vânzării de vehicule auto cu emisii de CO2.

Totuși, decizia finală va fi luată abia în anul 2026, după ce va fi revizuit planul. Trebuie menționat faptul că documentele adoptate până acum nu explică cum se va realiza interzicerea mașinilor cu motoare cu combustie care utilizează exclusiv e-fuels (combustibili sintetici) produși cu ajutorul electricității din surse regenerabile.

Dacă va fi găsită o soluție tehnică, ea va fi prima excepție de la interzicerea completă a motoarelor cu ardere internă pentru mașinilor noi, vândută după anul 2035.

Dacia este pregătită pentru marea schimbare

Dacia Duster
SURSA FOTO: Facebook, Dacia

Dacia este una dintre companiile auto care sunt pregătite să folosească la maxim această portiță legislativă.

În prezent, Dacia este partener cu Aramco, gigantul petrolier care a început deja să producă combustibili sintetici. Aramco a devenit acționar în cadrul „Horse Powertrain”, compania de motoare formată de Renault și Geely. Ea va livra e-fuels celor de la Dacia, pe parcursul „Raliului Dakar”, pentru a promova acest tip de combustibil, scrie Profit.ro.

Mașinile electrice cu range-extender, o altă soluție

A doua excepție ar fi mașinile electrice cu range-extender. Această tehnologie este bazată pe un sistem de propulsie care are la bază o baterie și un motor electric, bateria are o capacitate mai mică, comparativ cu mașinile full-electric.  Compensează în schimb autonomia redusă cu ajutorul unui generator electric alimentat cu combustibil.

Pe scurt, este vorba despre o funcționare hibridă. Totuși, diferențele între un PHEV și un vehicul electric cu range-extender (REEV) sunt notabile:

  • motorul cu combustie nu acționează niciodată roțile, ceea ce reduce simțitor emisiile de CO2;
  • rularea și conducerea mașinii se fac exclusiv în regim electric;

Totuși, această tehnologie nu reprezintă neapărat o salvare a mașinilor cu combustie, dar ar putea oferi o soluție pentru industria auto, ce ar putea produce în continuare motoare termice și, în același timp, să rezolve una dintre problemele de care se tem cumpărătorii: autonomia mașinilor electrice.