Normele de poluare Euro 7 introduc noi limite pentru emisii
Prin intermediul normelor de poluare Euro 7 se implementează, pentru prima dată, limite în ceea ce privește emisiile de particule generate de uzura frânelor și a anvelopelor.
Din anul 1992, Uniunea Europeană a crescut treptat rigorile privind limitele emisiilor provenite de la vehicule (de la normele de poluare Euro 1 până la Euro 6). Scopul a fost diminuarea substanțelor nocive pentru mediul înconjurător și sănătate.
Totuși, ca rezultat al influenței exercitate, cu precădere din partea Franței și Italiei, noile limite adoptate se abat de la mizele propunerii inițiale. Ea a fost prezentată de Comisia Europeană, în 2022. Acest demers are în vedere menținerea competitivității industriei auto și a celor 14 milioane de locuri de muncă în cadrul Uniunii Europene.
În plus, industria auto a subliniat preocupările privind impactul negativ al unor reglementări excesiv de restrictive asupra locurilor de muncă. Totodată, și asupra costului automobilelor, reglementările făcându-le tot mai puțin accesibile pentru clasa mijlocie.
Normele pentru emisiile provenite de la vehicule nu se referă doar la gazele de eșapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx). Ele se aplică și la alte emisii generate în trafic. Amintim particulele ultrafine rezultate din uzura frânelor și a anvelopelor. Prin urmare, vehiculele electrice și cele alimentate cu hidrogen vor fi incluse în normele Euro 7.
Conform deciziei Parlamentului European, regulile vor fi implementate pentru autoturisme și camionete după 30 de luni de la intrarea în vigoare. Pentru autobuze și camioane, aplicarea acestora va avea loc la 48 de luni de la intrarea în vigoare.
Noua legislație înlocuiește normele Euro 6
În Uniunea Europeană, poluarea aerului este responsabilă de peste 300.000 de decese premature anual. Aceasta este realitatea, potrivit informațiilor furnizate de Comisia Europeană.
Într-un efort de a contracara această problemă, UE a luat decizia de a interzice vânzarea de vehicule noi echipate cu motoare pe benzină și motorină. Acest lucru se va întâmpla începând cu anul 2035, astfel se dorește promovarea vehiculelor electrice.
„Directiva Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile de particule de frână și de uzură a pneurilor.
De asemenea, ea stabilește și limite pentru durabilitatea bateriei. Noua legislație înlocuiește normele, anterior separate, privind emisiile pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI).
Normele standard Euro 7 reunesc într-un singur set de norme limitele de emisii pentru vehiculele ușoare și grele, adică pentru autoturisme, furgonete, autobuze și camioane”, potrivit Consiliului European.