Potrivit sursei citate, în contextul actualei crize economico-financiare, având în vedere insuficienţa resurselor bugetare pentru asigurarea finanţării de la bugetul de stat pentru constituirea stocurilor minime de către Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale (ANRSPS), se propune finanţarea în limita sumei de 40 milioane lei din activitatea de ‘intervenţii operative şi reîntregirea stocurilor diminuate’.
Activitatea este finanţată integral din veniturile proprii ale ANRSPS, în limita sumei de 12 milioane de lei de la bugetul de stat a 30% din nivelul total al stocurilor de realizat la finalul perioadei de tranziţie, urmând ca 70% din stocuri să fie constituite de operatorii economici.
Începând cu anul 2012, pentru degrevarea bugetului de stat de aceste costuri, obligaţia de constituire a stocurilor va reveni exclusiv operatorilor economici în domeniu.
Din totalul stocurilor de siguranţă obligatorii pentru 2011, stocurile de benzină trebuie să totalizeze 282.353 de tone, cele de motorină – 775.710 tone, de Jet A1 – 55.823 tone, iar de păcură – 86.670 tone.
Până la 31 decembrie 2009 s-a realizat cantitatea de 1,221 milioane tone stocuri minime, din care benzină – 278.750 tone, motorină – 605.450 tone, Jet A1- 26.400 tone, păcură – 310.800 tone.
Cantitatea de Jet A1 include şi cantitatea de 3.755 de tone (din totalul obligaţiei de constituit de 7.500 de tone) pe care ANRSPS nu a putut-o constitui în anul 2009, din cauza lipsei produsului de pe piaţă.
Astfel, stocul pentru păcură a fost deja depăşit, fapt pentru care nu se va impune obligaţie de constituire a stocului la categoria păcură, urmând ca stocurile să fie constituite pentru benzină, motorină şi Jet A1.