Cotidianul Financial Times a publicat mai multe informații despre măsurile luate în calcul de Uniunea Europeană (UE) pentru magazinele online din China, precum AliExpress, Shein sau Temu.

UE pregătește o lovitură pentru AliExpress, Shein și Temu

Potrivit informațiilor publicate de Financial Times, care citează surse din apropierea acestui dosar, UE lucrează la o propunere care ar impune taxe vamale pentru bunurile ieftine cumpărate de la retailerii online chinezi.

Amintim că bunurile cumpărate online dintr-o ţară non-UE nu sunt vizate de taxe vamale dacă valoarea lor este mai mică de 150 de euro, conform actualelor reglementări UE.

Totuși, executivul comunitar va propune, la finalul acestei luni, eliminarea actualului prag de 150 de euro, până la care articolele pot fi cumpărate în regim duty free.

Conform Comisiei Europene, două miliarde de colete cu o valoare declarată mai mică de 150 de euro au ajuns în UE în 2023. Autoritatea europeană susține că volumul comerţului ar testa limitele vămilor.

Propunerea UE ar urma să se aplice tuturor platformelor de e-commerce din afara UE. Financial Times scrie că Uniunea Europeană va încerca să accelereze adoptarea măsurii pentru a contracara popularitatea importurilor ieftine.

Amintim că astfel de platforme de e-commerce au căpătat multă popularitate mulțumită tarifelor ieftine și varietății produselor oferite, de multe ori fără un echivalent european.

Mai mult, există o cerere semnificativă în rândul consumatorilor pentru produsele ieftine vândute de platformele chineze, tocmai din cauza inflaţiei ridicate din Europa și SUA.

AliExpress, Temu
SURSĂ FOTO: Dreamstime

Temu și Shein sunt platforme de e-commerce care au devenit din ce în ce mai vizibile în România

Amintim că Temu și Shein sunt platforme de e-commerce care au devenit deja din ce în ce mai vizibile în România. Doar unul dintre grupurile de Facebook cu informații despre comenzile de pe Shein plasate de români are peste 173.000 de utilizatori.

Mihai Vînătoru, managing partner al agenției de digital marketing DWF, a explicat pentru Wall Street că peste 10 milioane de români au accesat în luna mai Temu, AliExpress și Shein.

Cifra este în creștere accelerată, de la aproape 4 milioane anul trecut și mai puțin de 2 milioane în urmă cu doi ani. Simultan, traficul celui mai mare magazin online din România a scăzut în luna mai cu 6 milioane de vizite, față de anul anterior, de la 32 de milioane la 26 de milioane de vizite.