Criticii susţin că industria aeriană primeşte, în medie, ajutoare de stat în valoare de trei miliarde de euro pe an.
Propunerea Comisiei ‘va păstra concurenţa corectă indiferent de modelul de afaceri, de la companii aeriene naţionale la companii low-cost şi de la aeroporturi regionale la mari aeroporturi’, a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Joaquin Almunia.
Potrivit propunerilor executivului comunitar, aeroporturile care deservesc mai mult de cinci milioane de pasageri pe an nu vor putea să primească ajutoare de stat pentru investiţii în timp ce aeroporturile mai mici vor trebui să prezinte un plan de afaceri în schimbul aprobării UE pentru ajutoarele de stat. De asemenea, doar companiile aeriene care zboară de pe aeroporturi cu mai puţin de trei milioane de pasageri vor putea beneficia ajutoare de stat la lansarea de noi rute.
Comisia a precizat că aşteaptă comentarii cu privire la propunerile sale până la data de 25 septembrie.
Transportul aerian are o contribuţie importantă la economia europeană cu 15 milioane de zboruri pe an, 822 milioane de pasageri transportaţi spre şi dinspre aeroporturile europene în 2011, o reţea de 460 de aeroporturi şi locuri de muncă pentru 2,3 milioane de persoane. Companiile aeriene şi aeroporturile contribuie cu peste 140 de miliarde de euro la Produsul Intern Brut al UE.
Sursa: Agerpres