Aeronava YR-LCB- “Moldova”, Airbus A310, a efectuat ultimul zbor pentru compania TAROM pe ruta Madrid – București, pe data de 12 septembrie. Aeronava Airbus A310, “Moldova”, achiziționată în anul 1992,  împreună cu alte două aparate,  nu poate fi vândută nici măcar la fier vechi. „Din 12 septembrie, conducerea TAROM a decis ca aeronava YR-LCB să fie oprită de la zbor. Avionul are o anumită valoare de inventar, nu se poate vinde la un preț mai mic decât valoarea din actele contabile. Cea mai mare problemă a aeronavei AirbusA 310 „Moldova” este trenul de aterizare, reparațiile costă câteva milioane de euro. Deocamdată nu se știe ce se va întâmpla cu acest avion, este pe platforma din faţa hangarului TAROM”, ne-au explicat surse din Ministerul Transporturilor. Aeronava Airbus A310 „Moldova” are în un rezervor suplimentar montat în cală. „Aeronava Airbus A310 a efectuat curse către New York, Beijing și Bangkok, a trecut printr-o perioadă de conservare, apoi a ajuns aeronava oficială a președintelui României.În cala avionului există un rezervor suplimentar pentru zborurile de lung curier. Acest rezer ocupă jumătate din cala pentru bagaje”, ne-au mai precizat sursele citate.  

Aeronava a fost achiziționată împreună cu alte două avioane de acest tip, ''Transilvania'' și ''Muntenia'', în 1992. Din cele trei, doar două au rămas în uz după ce aeronava ''Muntenia'' s-a prăbușit în 31 martie 1995, la Balotești, la scurt timp după decolare.
După accidentul de la Balotești, cele două aeronave de acest tip rămase au fost folosite de TAROM pe cursele de mediu-lung curier ale companiei. Aeronavele au fost utilizate până în 2003 pe curse spre Bangkok, Beijing, New York și Montreal, operând și pe destinații de tip mediu curier, în Europa. Din 2003, TAROM a decis ca cele două aparate să intre în conservare din cauza pierderilor. În 2007, cele două avioane Airbus de tipul A310 de lung-curier s-au aflat într-un proces de modernizare, procedura fiind realizată chiar la uzinele Airbus din Bordeaux specializate în activitatea de recondiționare. După ce au fost recondiționate, acestea au fost utilizate pe curse europene de mediu-curier, fără succes însă în pofida recondiționării.
Atât conservarea, cât și recondiționarea, au provocat costuri importante pentru companie. TAROM a cheltuit din 2003 până în 2007 aproximativ 1 milion de euro anual pentru conservare, iar pentru recondiționare TAROM raporta un buget de 15 milioane de dolari, în iulie 2007.