Potrivit notei de fundamentare a hotărârii privind recunoaşterea Asociației ,,Telefonul Copilului” ca fiind de utilitate publică, în perioada noiembrie 2001- decembrie 2017, linia telefonică gratuită a înregistrat un număr de peste 2.350.000 de apeluri, apelanții copii sau adulți, primind consiliere, inclusiv juridică, din partea unui personal specializat pentru depășirea problemelor de ordin social, psihologic și educațional cu care aceștia se confruntă.
„În aproape 76.000 de cazuri a fost necesară intervenția instituțiilor abilitate pentru rezolvarea lor, intervenție posibilă datorită colaborării excelente dintre acestea și Asociație, colaborare concretizată și în protocoale de colaborare încheiate din 2010”, potrivit documentului citat. Pentru realizarea misiunii sale, implicit a scopului asumat, Asociația ,,Telefonul Copilului” oferă copiilor și părinților informare și servicii educaționale
„Luând în considerare faptul că Asociația ,,Telefonul Copilului” a demonstrat că este o organizaţie neguvernamentală activă, cu impact social şi economic major, care se distinge prin gama de interese comunitare pe care le promovează şi prin atitudinea adoptată, înţelegând să se implice în modelarea societăţii, aceasta poate fi declarată ca fiind de utilitate publică”, conform notei de fundamentare.