Ministerul Dezvoltării Economice și Tehnologiei a transmis scrisori ferme către cele două platforme, acuzându-le de practici comerciale neetice și încălcări evidente ale reglementărilor europene și naționale.

Practicile ilegale de care sunt acuzaţi cei doi giganţi din China

Autorităţile de la Varşovia au venit cu acuzaţii explozive la adresa celor două platforme. Printre acestea, enumerăm:

Manipularea prețurilor: Fentarea Directivei Omnibus prin neafișarea celui mai mic preț din ultimele 30 de zile în cazul reducerilor.

Recenzii false: Evaluări înșelătoare ale produselor, fără nicio verificare a autenticității recenziilor.

Greenwashing”: Minciuni ecologice pentru a atrage consumatorii conștienți de mediu.

Lipsă de transparență: Neinformarea consumatorilor despre identitatea vânzătorilor și responsabilitățile între platformă și vânzători.

Marketing agresiv: Folosirea comunicărilor înșelătoare și a presiunilor psihologice pentru a forța cumpărăturile rapide.

Promisiuni false: Garanții fantomatice privind compensația de preț și plata la livrare.

Polonia şi-a pierdut răbdarea cu Temu și SHEIN: Respectați regulile sau plecați!

Din motivele enumerate mai sus, şi nu numai, autoritățile din Polonia au avertizat că, dacă Temu și SHEIN nu se conformează reglementărilor, vor lua măsuri drastice, inclusiv geoblocarea accesului la aceste platforme.

Ministerul a subliniat că, dacă platformele nu cooperează și nu își ajustează practicile pentru a respecta legislația poloneză și europeană, vor fi alungate de pe piața poloneză.

Iată scrisorile trimise de către Guvernul Polonez, prin intermediul Ministerul Dezvoltării Economice și Tehnologiei, către platformele Temu şi SHEIN.

România a început şi ea investigaţii împotriva practicilor comerciale ale celor două platforme

Și România s-a săturat de practicile controversate ale Temu și SHEIN! Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început propria investigație asupra practicilor comerciale ale acestor platforme.

Gigantii chinezi sunt bănuiți că nu respectă mai multe reglementări importante în domeniul protecției consumatorilor.

„Acțiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive – interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor)”, afirmă directorul general ANPC, Paul Anghel.

Mai mult, Guvernul României, prin Ministerul Economiei, se pregătește să treacă un plan național privind supravegherea pieței, cu scopul de a asigura respectarea strictă a legislației de protecție a consumatorilor și de a îmbunătăți transparența în comerțul electronic.