Baiazid informează că a realizat mai multe poze la nodurile aflate încă în lucru, pentru că în rest A3 “e ca şi gata”, asfaltul fiind turnat pe aproape toată lungimea autostrăzii.

“La Nodul Moara Vlăsiei rampa DJ101 dinspre Moara Vlăsiei se pregătea de asfaltare. Cea dinspre Căciulaţi (Baloteşti) este deja asfaltată”, precizează utilizatorul skyscrapercitiy.com. “În conformitate cu situaţia din teren, inaugurarea în 30 iunie 2012 este certă!”, adaugă Baiazid.

Autostrada de la Bucureşti la Ploieşti trebuia să fie inaugurată la finele anului trecut, dar până în decembrie, pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, doar Spedition UMB a finalizat lucrările, ceilalţi doi contructori români – Pa&Co şi Euro Construct Trading înregistrând întârzieri mari, fapt pentru care autorităţile au decis să-i penalizeze.

Termenul avansat la începutul acestui an a fost 15 mai 2012, doar că nici acesta nu a putut fi respectat de constructori. Firma lui Costel Căşuneanu, Pa&Co, a anunţat că a terminat lucrările în termen şi a cerut Companiei de Drumuri să facă recepţia, dar pe porţiunea patronilor de la Golden Blitz, acţionarii Euro Construct, existau la acea dată mai mulţi kilometri pe care nu s-a turnat nici măcar primul strat de asfalt.

La sfârşitul lunii aprilie, cu doar câteva zile înainte de căderea Guvernului Ungureanu prin aprobarea moţiunii în Parlament, ministrul Transporturilor de atunci, Alexandru Nazare, şi premierul MRU au declarat, după ce au făcut o vizită pe şantier, că pe 15 mai va fi inagurată autostrada, conform constructorilor. Doar că după ce la şefia Transporturilor a venit liberalul Ovidiu Silaghi, ministrul a cerut o verificare a lucrărilor şi a constatat că termenul de finalizare nu poate fi mai devreme de 30 iunie.

Pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti costul unui kilometru e de 7 milioane de euro, în timp ce tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, al cărui constructor este asocierea formată de italienii de la Pizzarotti & Tirena Scavi, un kilometru costă 8,2 milioane de euro.

Cei 60 de kilometri de autostradă, începuţi în 2007, au costat până acum bugetul de stat, peste 400 de milioane de euro.

Vezi aici cum arătau lucrările în urmă cu două săptămâni.