Avertismentul a fost lansat de către Ilie Matei, șofer profesionist de TIR și blogger urmărit pe pagina sa de socializare de foarte mulți transportatori. Acesta a vorbit despre impactul pe care opoziția Austriei privind intrarea României în spațiul Schengen îl are asupra conducătorilor auto români.
Șoferii români de TIR acuză că sunt discriminați de poliția austriacă: Și-au făcut un obicei din a ne scutura de bani prin amenzi
Șoferul profesionist de TIR, cunoscut pe rețelele de socializare drept „Omul șoselelor”, a transmis că organele de control austriece și-au făcut un obicei din a scutura de bani conducătorii auto români.
„Zilele acestea, prin amabilitatea doamnei Eva Konzett, am dat un interviu ce va apărea în presa din Austria. Subiectul a fost despre impactul pe care decizia guvernului de la Viena l-a avut și îl are asupra șoferilor profesioniști din România.
Problemele pe care le-am ridicat au fost legate de timpii de așteptare mari în punctele de frontieră, lipsa unui minim de condiții pe câmpurile din jurul frontierelor unde șoferii așteaptă zeci de ore, faptul că blocajele din punctele de frontieră sunt intensificate de controalele amănunțite făcute asupra colegilor noștri turci, iranieni, bulgari, ucraineni, pentru care România a devenit țară de tranzit și nu în ultimul rând stresul suplimentar și oboseală pricinuită șoferilor de aceste cozi”, a scris Ilie Matei pe Facebook.
Șoferul a amintit despre umilința la care sunt supuși milioane de români
De asemenea, acesta a amintit despre umilința la care sunt supuși milioane de români și impactul asupra mărfurilor, mai ales cele perisabile, care prin timpii de așteptare ajung la limita expirării.
„Nu am uitat nici de faptul că mai ales după acesta decizie am devenit din „coincidență” țintele preferate ale organelor de control austriece care și-au făcut un obicei din a ne scutura de bani prin amenzi.
La întrebarea dacă România este culoar pentru trecerea imigranților, i-am explicat doamnei jurnalist că au fost doar cazuri izolate și poliția de frontieră a luat măsurile necesare de fiecare dată, iar punctele de frontieră românești nu sunt vizate de imigranți pentru trecere.
De asemenea, le-am reamintit impactul asupra mărfurilor, mai ales cele perisabile, parte din ele ajungând și în Austria, care prin timpii de așteptare ajung la limita expirării la clientul final și pierderile enorme pe care le au transportatorii pentru că nu pot oferi nici o estimare asupra timpului de tranzit decât după trecerea frontierelor.
În plus, umilință la care sunt supuși milioanele de români care sunt într-un permanent du-te-vino dinspre și înspre Occident prin ore de așteptare pentru a intra sau ieși din țara care îndeplinește mai mult decât multe alte state cerințele de a intră cu drepturi depline în spațiul european.
Dacă mai aveți ceva de adăugat, va rog să o faceți, dar într-în limbaj decent, doamna jurnalist ne citește pagină și va prelua din ideile voastre. Drumuri bune, tuturor! Pe șosele ne avem doar unii pe ceilalți!”, a conchis șoferul.