Războiul contemporan nu se mai poate desfășura fără sprijinul aparatelor de zbor capabile să transporte rachete cu diferite destinații. Au fost alese pentru achiziționare 32 de avioane F-16 din Norvegia, ultimul fiind produs în anul 1984. Se spune că sunt bune pentru încă zece ani, ceea ce poate că este adevărat.
Un alt aspect contează în această situație. Autoritățile din România nu vor să înțeleagă că în orice punct al omenirii există noțiunea de prestigiu, ceva se câștigă greu și se pierde ușor. Istoria a demonstrat că liderii care au condus țările medievale și apoi statul modern român au adoptat mereu o atitudine umilă, ceea ce pentru străini echivalează cu o slugă ce poate fi exploatată după cum se dorește.
Aliații din organismul militar patronat de SUA manifestă un profund dispreț pentru poporul din Carpați și s-au gândit că nu strică niște milioane de dolari pe aparate bune de casat. Nici măcar Germania nazistă nu și-a permis să trimită astfel de armament în anul 1941 aliatului ce urma să lupte împotriva Uniunii Sovietice. Au sosit 50 de avioane Me-109 E, cele ce provocaseră dispariția aviației franceze și cea engleză abia a rezistat.
Unitatea de elită a aviației era formată din 205 avioane gata de luptă și cele 30 de Me-109 au alungat escadrilele cu stele roșii din Basarabia. Erau aparate ce nu puteau avea mai mult de trei ani vechime. Nici nu pot fi comparate cu cele ce au patru decenii de activitate. Se observă că ajutorul german reprezenta 14,35% și dotarea începuse din mai 1940. Totalul avioanelor germane era la 22 iunie 1941 de 76, ceea ce însemna 37 de procente.
Forța de izbire a fost asigurată prin aducerea a 23 de bombardiere He-111, cele ce șocaseră populația Londrei prin încărcăturile explozive lansate ziua și noaptea.
A fost un uriaș salt tehnologic în raport cu ceea ce fusese strâns în perioada interbelică de guvernanții ce se mai uitaseră și pe la propriile buzunare. Germania implicată într-un război mondial a putut să trimită avioane de calitate și aliații de astăzi nu vor să trateze cu respect un prieten poate important prin poziția geografică pe care o deține.
F-16 a început să fie uzat moral și după ce trece prin lucrări serioase de modernizare. Statele occidentale au început să-și reducă flotele aeriene și să caute soluții pentru achiziționarea de avioane capabile să asigure supremația aeriană. Se caută acum modele bimotoare, care au caracteristici de zbor superioare.
F-35 american este cel mai vânat pentru că are și o camuflare bună în fața radarelor din ce în ce mai precise.
Achiziționarea vechilor aparate norvegiene o să fie o altă cheltuială care o să apese bugetul României și nu va aduce o adevărată întărire a aviației de luptă.