Producţia de autovehicule s-a situat în 2015 la nivelul a 387.171 de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere cu 1,1% faţă de producţia de autovehicule a anului 2014, când se fabricaseră în România 391.422 de autovehicule, conform datelor publicate de către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Deși România este luată în calcul de marii jucători din sectorul auto atunci când vine vorba de extindere sau intrare pe noi piețe, țara noastră pierde competiția în favoarea altor țări din Europa. Am ratat o uzină Daimler în favoarea ungurilor şi producția SUV-ului Jaguar în favoarea slovacilor.
Un al treilea investitor în industria auto analizează intrarea România, declara în mai multe rânduri Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, ACAROM. Problema cea mai mare este infrastructura, iar decizia constructorilor auto este condiţionată de construirea de autostrăzi.
Daimler în România?
„Decizia privind o nouă uzină este un proces foarte raţional în care comparăm toate aspectele legate de nivelul educaţional, disponibilitatea forţei de muncă, logistică, infrastructură, cât de uşor este să faci afaceri în acea ţară, distanţa faţă de furnizori şi clienţi. România poate fi o soluţie. În România avem o experienţă pozitivă datorită fabricii de cutii de viteze, care este una foarte bună. Şi reprezintă un avantaj pentru România faptul că avem acolo o uzină pentru cutii de viteze“, a spus Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler AG, scrie zf.ro.